اهمال‌کاری دولت در توجیه مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین، خسارت زیادی در پی داشت

طاهرخانی

اهمال‌کاری دولت در توجیه مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین، خسارت زیادی در پی داشت

اهمال‌کاری دولت در توجیه مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین، خسارت زیادی در پی داشت

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر بنا بود قیمت بنزین افزایش پیدا کند، چرا مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس را درباره نحوه اجرا این طرح در جریان نگذاشتند. همین اهمال‌کاری‌ها باعث شد که خسارات زیادی به کشور وارد شود.

بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین گفت: درستی یا نادرستی اصل طرح یعنی ساماندهی نظام تعرفه‌گذاری حامل‌های انرژی بحث جداگانه‌ای لازم دارد و به هر حال شورای سران قوا چنین تصمیمی را گرفته‌­اند و طبیعتاً همسویی همه‌ی ارگان‌ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح و رفع نواقص موجود ضروری است. اما مشکل اصلی ناشی از شیوه‌ی اجرای طرح و بررسی‌های کارشناسی در شرایط فعلی است.

وی افزود: اگر بنا بود چنین تصمیمی برای کشور گرفته شود، چرا مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌ها را درباره نحوه اجرا این طرح در جریان نگذاشتند و توجیه نکردند. وقتی نمایندگان ملت توجیه نباشند چطور انتظار داریم که مردم درباره اجرای این طرح با دولت همراه شوند. همین اهمال‌کاری‌ها باعث شد که خسارات زیادی به کشور وارد شود.

طاهرخانی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح باید بسیاری از اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شد. برای مثال به مردم اطمینان می‌دادیم از لحاظ پرداخت یارانه به آنها کمک خواهد شد و نظارت بر سازمان‌­های تولیدکننده ارزاق ضروری حتما انجام می‌شود. حالا هم که براساس نیاز مبرم کشور این تصمیم گرفته، باید همت و مردانگی بین مسئولان اجرایی کشور باشد که نگذارند قیمت­‌ها افسار گسیخته شود و عده‌­ای سوء استفاده کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بالاخره این مردم متعلق به این کشور هستند و مسئولان در مقابل اینها وظیفه دارند. در هر مقطعی اگر قیمت‌ها افسارگسیخته افزایش پیدا کرده، متأسفانه ما به هیچ وجه برخورد جدی و محکم با کسانی که سوء استفاده می­‌کنند، نداشتیم. این مساله در مردم سوءظن ایجاد می‌­کند و به تصمیم­‌گیرندگان دولتی اطمینان نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: در هر صورت اکنون باید مسئولان رسالت ملی، میهنی، اسلامی و مردمی خود را انجام دهند و اجازه ندهند مردم بیش از این تحت فشار باشند و متحمل آسیب­‌های روحی، روانی، خانوادگی و اجتماعی شوند. اگر واقعاً این کار را نکردند، نشانگر این است که ما شعار می‌دهیم، ولی در واقع به فکر مردم نیستیم.

منبع:فارس

الهه ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *