۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند

۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تایید صلاحیت ۹۵ درصدی داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران خبر داد.

شکرالله حسن بیگی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران با شهرستان شهریار با اشاره به انجام فرایند انتخابات اظهار کرد: طبق قانون انتخابات سه مرحله از مراحل انتخابات را پشت سر گذاشتیم که مرحله اول ثبت نام داوطلبین در حوزه‌های انتخابیه، مرحله دوم تشکیل هیئت‌های اجرایی در استان تهران و مرحله سوم تعیین صلاحیت‌ها بود.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبین انتخابات در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان تهران به مدت یک هفته انجام شد که در نهایت ۳۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کردند که ۲۵ درصد کل ثبت‌نام‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: ۳۷ هیئت اجرایی در استان تهران تشکیل شده که با توجه به حساسیت سیاسی استان تهران و حضور افکار و گروه‌های مختلف سیاسی ثبت‌نام به صورت ویژه و با افزایش تعداد داوطلبین نسبت به دوره های گذشته همراه بود که نوید انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در دوم اسفند ماه را می‌دهد.

حسن بیگی همچنین با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت‌ها گفت: رسیدگی به صلاحیت ها تا ساعت ۲۴ روز گذشته به اتمام رسیده که بر اساس آن در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت‌ها نیز به سبب نقص پرونده‌های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت‌ها نیز تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.

وی همچنین گفت: امروز ابلاغ رد صلاحیت ها به افراد به صورت پیامکی و مکاتبی انجام می شود و بر اساس قانون، افراد رد صلاحیت شده که در بخش مراکز چهارگانه  یا نقص پرونده اعتراض داشته باشند، از فردا به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان ارسال کنند.

منبع: ایسنا

مهسا جمشیدی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *