اپل در حال توسعه یک فناوری ماهواره‌ای

اپل در حال توسعه یک فناوری ماهواره‌ای

اپل در حال توسعه یک فناوری ماهواره‌ای برای پشتیبانی از دستگاه‌های کاربران است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت؛ شرکت اپل در حال کار روی فناوری ماهواره‌ای است تا داده‌هایی را به دستگاه کاربران بفرستد. این شرکت قصد دارد با استفاده از این فناوری در پنج سال آینده، ابتکار جدیدی از خود نشان دهد.

پروژه هنوز ابتدایی است و می‌تواند متوقف شود» و هدف نهایی اپل معلوم نیست. همچنین، مشخص نیست که اپل قصد دارد ماهواره‌های خود را به فضا بفرستد یا از اطلاعات دیگر ماهواره‌ها استفاده کند. با وجود فناوری ماهواره‌ای سازنده آیفون می‌تواند کارهای مفید زیادی انجام دهد.

اپل می‌تواند خدمات نقشه و ردگیری مکان خود را بهبود دهد یا آنتن همراه و پوشش اینترنت دستگاه‌های خود را سرعت ببخشد و راه را برای مستقل شدن تولیدکنندگان گوشی همراه هموار کند. به گفته بلومبرگ، هم‌اکنون حدود یک دوجین مهندس روی پروژه اپل کار می‌کنند و قرار است در آینده افراد بیشتری استخدام شوند.

دو مهندس هوافضا، به نام‌های مایکل ترلا و جان فنویک، تیم اپل را رهبری می‌کنند. این دو قبلا برای Skybox Imaging کار می‌کردند؛ ماهواره‌ تصویربرداری که گوگل آن را در سال ۲۰۱۴ خرید. ترلا و فنویک، قبل از آن‌که در سال ۲۰۱۷ به اپل بیایند، در گوگل روی ماهواره و فضاپیماها کار می‌کردند.

قصد شرکت‌ها، راه‌اندازی مجموعه‌ای از هزاران سفینه فضایی به دور مدار پایین زمین است.

ابن گزارش‌ ها اگر چه تا زمان تایید از سوی اپل نمی‌ توانند کاملا مورد تایید قرار بگیرند اما قطعا اپل تنها شرکتی نیست که به ماهواره‌ ها علاقمند شده است.

در این فیلد، یک رنسانس رخ داده است، زیرا با ورود فناوری جدید، هزینه‌ها کاهش یافته است. هر دو شرکت اسپیس ایکس و آمازون در تلاشند تا پوشش اینترنتی خود را از طریق ماهواره‌ها فراهم کنند. و در نهایت، قصد تمامی این شرکت‌ها، راه‌اندازی مجموعه‌ای از هزاران سفینه فضایی به دور مدار پایین زمین است.

صنعت ماهواره‌ها دارای گذشته مبهمی است که با نارضایتی‌های بسیاری به خاطر شکست‌های عظیمی مانند ایریدیوم، گلوبال استار و تله‌دیسک روبرو شد. این شرکت‌ها، بودجه قابل توجه و ناوگان عظیمی از ماهواره‌ها را وارد این صنعت کردند، اما سرانجام به خاطر چالش‌های مالی و فناوری از پا درآمدند.

هنوز مشخص نیست که ماهواره‌های مبتنی بر این فناوری ماهواره‌ای اپل، می‌توانند پرواز کنند یا شکست می‌خورند. بر طبق گزارش بلومبرگ، مدیر عامل اپل، تیم کوک، شخصا به این پروژه علاقمند است. یکی از نشانه‌های علاقمندی او، افزایش ۱۴ درصدی بودجه بخش تحقیق و توسعه به میزان ۱۶ میلیارد دلار است.

منبع: بلومبرگ

 

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *