نحوه تامین ارزاق عمومی سیل زدگان سیستان و بلوچستان/ خوراک دام‌های مردم نیز تامین می‌شود

نحوه تامین ارزاق عمومی سیل زدگان سیستان و بلوچستان/ خوراک دام‌های مردم نیز تامین می‌شود

نحوه تامین ارزاق عمومی سیل زدگان سیستان و بلوچستان/ خوراک دام‌های مردم نیز تامین می‌شود

نماینده قائم مقام وزیر صنعت در رفع مشکلات و تامین ارزاق عمومی سیل زدگان گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان بر اساس آمار جمعیتی توسط ستاد بحران اعلام شده و سپس وزارت صنعت آن را تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند.

ایرج حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه تامین ارزاق عمومی سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به توجه به تمهیدات وزارت صنعت اقلامی مانند برنج، شکر، روغن، آرد، گوشت و حتی چند دستگاه مکانیزه سیار پخت نان به مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

نماینده قائم مقام وزیر صنعت در تامین ارزاق عمومی و حل مشکلات سیل زدگان منطقه سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سؤال که نحوه توزیع این ارزاق به چه صورت است، بیان داشت: کالاهای تهیه شده از طرف وزارت صنعت در اختیار ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد و آنها در رابطه با چگونگی و نحوه توزیع آن بین مردم سیل زده استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

مشاور قائم مقام وزیر در امور مرزی و بندری اظهار داشت: ستاد بحران استان با نظارت سازمان صنعت و معدن استان بر اساس نیازهای شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان که دچار سیل شده‌اند مانند چابهار، راسک، نیک‌شهر،‌کنارک، ایرانشهر و … کالاهای تامین شده را در بین مردم سیل زده توزیع می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزاق عمومی تخصیص یافته به صورت رایگان است، گفت: با توجه به بودجه‌ای که دولت به این امر اختصاص داده و نحوه تشکیل ستاد بحران کالاها توزیع می‌شود.

حسن‌پور اظهار داشت: این ارزاق بر اساس نیاز منطقه تامین می‌شود و بر اساس آمار جمعیتی درگیر سیل، ستاد بحران منطقه نیاز را به وزارت صنعت اعلام و بلافاصله وزارت صنعت نیاز را تامین و ارسال می‌کند.

وی با اشاره به از بین رفتن محصولات کشاورزی بیان داشت: در ضمن اقلامی از جمله ذرت، جو، کنجاله و سویا برای خوراک دام و طیور تهیه و به منطقه ارسال شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه منطقه وسیعی درگیر سیل در استان سیستان و بلوچستان شده است،‌گفت: برخی مناطق به طور کامل زیر آب رفته و امکان تردد وجود ندارد، بنابراین امدادرسانی به مردم این مناطق از طریق بالگرد انجام می‌شود

منبع فارس

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *