آذری جهرمی: کنار هم ایستادن، رمز آینده روشن است

آذری جهرمی: کنار هم ایستادن، رمز آینده روشن است

آذری جهرمی: کنار هم ایستادن، رمز آینده روشن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پیام تصویری ضمن تبریک سال جدید، گفت: سال ۹۸ هر ماه یک حادثه بزرگ را تجربه کردیم. حوادثی که برای همه ما سخت بود. برخی‌ها در حوادث بسیار تلخ عزیزانشان را از دست دادند و دچار مشقت شدند و برنامه بسیاری از کسب و کارها بهم خورد.

 

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت  به نقل از «محمدجواد آذری جهرمی» پنجشنبه شب در پیام ویدیویی تبریک سال ۹۹، به گزارش عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در سالی که گذشت، پرداخت و گفت: سال گذشته حتی برای ما دهه شصتی‌ها که چیزهای عجیب زیاد دیدیم، سال خیلی عجیب و غریبی بود. پر بود از حوادث ناگوار. چه حوادث فردی و چه حوادث جمعی. سال ۹۸ سال بسیار سختی بود. از سیل فروردین گرفته تا کرونای اسفند.

وی افزود: با تمام این مشکلات، بخش ارتباطات که ناخواسته در تمام این مسائل آن را درگیر می‌کردند، تلاش کرد به رشد خودش ادامه بدهد. امسال در اتصال روستاهای کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به عدد ۹۰ درصد رسیدیم. عددی که مجلس آن را برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری کرده بود.

او با بیان این که ۷۰ میلیون مردم ایران امسال به اینترنت موبایل مجهز شدند، تشریح کرد: این نسبت در منطقه خاورمیانه کم نظیر است و رتبه نخست را دارد. ظرفیت شبکه ارتباطی کشور سه برابر هر چه از قبل بود، رسید. کرونا بخوبی به ما نشان داد که این شبکه چه قابلیت‌های زیادی برای مردم ایجاد کرده است. از سلامت تا خرید آموزش، بازی ها پرداخت ها و البته تماس های تصویری و صبح تا شب بازی هایی مانند فورت نایت و کانتر و بازی کردن. همه با وجود این شبکه پایدار انجام می شود.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم برخی ناپاکی‌های موجود در بخش مان را هم حذف کنیم. کلاهبرداری های ارزش افزوده یکی از آن ها بود که به رغم تمام فشارها و هزینه هایی که ایجاد کرد، بالاخره حذف شد. در طول سال در خصوص پیشرفت های فضایی یا تحول دیجیتال و هوش مصنوعی و دیگر مسایل که داشتیم، با شما گفت وگو کردم. ممنون که با حمایت ها و انتقادهایتان به ما انرژی دادید که پر توان‌تر پیش برویم.

وی افزود: سال ۹۸ هر ماه یک حادثه بزرگ را تجربه کردیم. حوادثی که برای همه ما سخت بود. برخی ها در حوادث بسیار تلخ عزیزان شان را از دست دادند و دچار مشقت شدند. برنامه کسب و کارها بهم خورد. قهرمان‌مان را به شهادت رساندند اما سال ۹۹ خیلی از ما به این نتیجه رسیدیم که آینده شاد و روشن برای ما غیرممکن شده است.

او اضافه کرد: هرچند این نگرانی‌ها را باید جدی گرفت اما این غول ناامیدی، شکست ناپذیر نیست. واقعیت این است که ما به یکدیگر نیاز داریم. هیچ کدام از ما یک جزیره جدا از دیگری نیستیم و «من» دیگر وجود ندارد. با شیوع ویروس کرونا در کشور این را فهمیدیم. وزارت بهداشت از ما خواسته است که برای مبتلا نشدن عزیزانمان مراعات کنیم. سال ۹۸ به ما فهماند که تنها با در کنار هم ایستادن می‌توانیم شاد باشیم و آینده روشن را بسازیم. آینده روشن را چه کسی می سازد؟ شما.

وزیر ارتباطات افزود: آینده روشن از شما ساخته شده است، از همدیگر را درک کردن، درک کردن یکدیگر و احترام گذاشتن چون در زندگی در تعامل با دیگران جریان پیدا می کند و وجود ما به وجود دیگران گره خورده است. زندگی فقط گذراندن وقت نیست؛ زندگی تعاملاتی است که ما با یکدیگر داریم. پس به با هم بودنمان باید احترام بگذاریم. آینده روشن این است.

او با یک مثال از امید به سال ۹۹ گفت و تأکید کرد: امسال به ۱۰۰ می رسیم؛ زمانی که دانلود می کنید به عدد ۹۹ که می رسد خیلی خوشحال می شویم؟ چون می‌دانیم قدم بعدی ۱۰۰ است. همیشه ۹۹ این نوید را به ما می دهد که دانلودمان به پایان می رسد. سال ۹۹ برای ما همین طور است و انشالله «۱۰۰» می شود/ایرنا

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *