تشریح آخرین وضعیت المپیک ۲۰۲۰ پس از تعلیق از زبان توماس باخ

تشریح آخرین وضعیت المپیک ۲۰۲۰ پس از تعلیق از زبان توماس باخ

تشریح آخرین وضعیت المپیک ۲۰۲۰ پس از تعلیق از زبان توماس باخ

رئیس کمیته بین المللی المپیک با برگزاری ویدئو کنفرانس با کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف آخرین وضعیت در رابطه با برگزاری المپیک ۲۰۲۰ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) صبح امروز با برگزاری ویدئو کنفرانس‌های جداگانه با کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف، به تشریح وضعیت بازی‌های توکیو۲۰۲۰ پس از تصمیم به تعلیق این بازی‌ها بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کشورمان که به نمایندگی از کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز در این ویدئو کنفرانس حضور داشت در خصوص بحث‌های مطرح شده در این نشست تصویری گفت: اولین و مهم‌ترین بحث مطرح شده در خصوص سهمیه‌ها بود که باخ اعلام کرد کلیه سهمیه‌های کسب شده توسط کشورها تا این تاریخ توسط IOC به قوت خود باقی و برنامه ریزی جهت برپایی رویدادهایی مربوط به باقی سهمیه‌ها تا سه هفته آینده توسط کارگروهی از کمیته بین المللی المپیک با فدراسیون‌های جهانی هر رشته تدوین و ارسال می‌گردد. 

وی افزود: بحث بعدی موضوع تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ (نام این المپیک توکیو۲۰۲۰ خواهد بود) توسط کارگروهی دیگر بود که تا سه هفته آینده مشخص خواهد شد. رصد مسابقات جهانی، لیگ‌های حرفه‌ای و رویدادهای قاره‌ای سال آینده از اهم ارزیابی این کارگروه خواهد بود که نسبت به تغییر تاریخ، لغو برخی مسابقات بین‌المللی با فدراسیون‌های جهانی نیز ارتباط خواهند گرفت و سپس نسبت به تعیین بهترین تاریخ برای برگزاری بازی‌ها اقدام خواهد شد.

فخری عنوان کرد: کلیه برنامه‌های المپیک سولیداریتی که برای بازی‌های ۲۰۲۰ طراحی و اعلام شده بود تا زمان برپایی بازی‌ها یعنی ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت که شامل پرداخت حقوق قهرمانان و دیگر برنامه‌ها می‌باشد. ضمنا کلیه هزینه‌های صورت گرفته توسط کشورها به قوت خود باقی و تضمین می‌گردد. همچنین تمام سر رسیدهای پرداخت تا اطلاع ثانوی تعلیق است. لذا رزرواسیون هتل‌ها، بلیط‌ها و قراردادهای فی مابین خطوط هواپیمایی و همچنین هزینه‌های پرداختی برای سال آینده لحاظ خواهد شد.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *