ماجرای مرگ مرموز یک محقق کرونا در آمریکا چیست؟

ماجرای مرگ مرموز یک محقق کرونا در آمریکا چیست؟

ماجرای مرگ مرموز یک محقق کرونا در آمریکا چیست؟

یک استادیار دانشگاه پیتزبورگ که در حال انجام تحقیقاتی درباره منشأ ویروس کرونای جدید بوده به طرز مرموزی جانش را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، «بینگ لیو»، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه «پیتزبورگ» که در حال انجام تحقیقاتی درباره منشأ ویروس کرونای جدید بود به طرز مرموزی چند روز پیش جانش را از دست داده است.

جسد «لیو» ۳۷ ساله روز دوم ماه می در منزل شخصی‌اش در «راس تاونشیب»، در شمال پیتزبورگ پیدا شد. طبق آنچه رسانه‌ها گزارش داده‌اند گلوله‌هایی به سر و گردن او اصابت کرده است.

موضوعی که به ابهام‌ها درباره مرگ بینگ لیو افزوده این است که او زاده چین بوده و شواهدی در دست است که در آستانه کشفیات مهمی در خصوص منشأ ویروس کرونا بوده است. 

دانشگاه پیتزبورگ در بیانیه‌ای که برای مرگ لیو صادر کرده نوشته او «در آستانه کشف یافته‌هایی مهم برای درک ساز و کارهای سلولی زیربنای عفونت کروناویروس جدید و زیربناهای سلولی بیماری‌های متعاقب آن بوده است.»

بعد از مرگ او بعضی از کاربران فضای اجتماعی در «ویبو» چین شروع به انتشار برخی از نظریه‌های او درباره منشأ کرونای جدید بوده‌اند.

یک کاربر چینی نوشته است: «شاید او داشته به این نتیجه می‌رسیده که ویروس از یک آزمایشگاه آمریکایی نشأت گرفته است.» کاربری دیگر نوشته است: «مسئله خیلی عجیبی است. احتمالاً رازهایی در پشت پرده هستند.»

بسیاری از کاربران دیگر هم گفته‌اند مرگ او احتمالاً به یافته‌هایش درباره منشأ ویروس کرونا ارتباط داشته است. 

منشأ ویروس کرونا در روزهای گذشته یکی از موضوعات چالش‌انگیز میان آمریکا و چین بوده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه او در روزهای گذشته مشغول تلاش برای تبلیغ این ایده بوده‌اند که کرونا از آزمایشگاهی در ووهان نشأت گرفته است.

در مقابل، برخی از نهادهای چین هم آغاز کرونای جدید را به ارتش آمریکا نسبت داده‌اند. شبکه تلویزیون جهانی چین چندی پیش در گزارشی نوشت آمریکا باید به سئوالاتی درباره منشأ کرونا پاسخ دهد. 

این رسانه به عنوان مثال نوشته است: «از آنجا که «رئیس مرکز کنترل بیماری‌های» آمریکا در نشستی در کنگره اعتراف کرد که تست ابتلای کرونا برای برخی از افراد فوت‌شده به دلیل آنفولانزا مثبت بوده است آیا می‌توان این نتیجه را گرفت که برخی از ین افراد بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید جان باخته‌اند؟ از میان ۳۴ میلیون بیمار مبتلا به آنفولانزا که ۲۰ هزار نفر آنها فوت کرده‌اند بر روی چند نفر تشخیص اشتباه گذاشته شده است؟ این تشخیص‌های اشتباه از چه زمانی آغاز شده‌اند؟»

در سئوالی دیگر آمده است: «دلیل خروج آمریکا از «معاهده سلاح‌های سمی و بیولوژیک» در سال ۲۰۰۱ چه بود؟ چرا آمریکا به دنبال آن بود که از فعالیت یک نهاد نظارتی برای اجرای این معاهده جلوگیری کند؟ آیا این نهاد نظارتی قرار بود سد راه آمریکا برای ساخت یک سلاح بیولوژیک شود؟

اگر اینطور نبود چرا آمریکا آزمایشگاه‌هایی برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک در گرجستان، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستن و قزاقستان دارد؟ آیا این آزمایشگاه‌ها برای جنگ بیوشیمیایی هستند؟ »

رسانه دولتی چین همچنین پرسیده «مرکز تحقیقات امراض عفونی ارتش آمریکا» واقع در ایالت مریلند جولای سال ۲۰۱۹ تعطیل شد. آیا علت آن حادثه‌ای مربوط به نشت ویروس بود؟ تنها یک ماه بعد، شیوع آنفولانزا در سراسر آمریکاشروع شد. آیا این دو مسئله ارتباطی به هم نداشتند؟

شبکه تلویزیون چین پرسیده چرا آمریکا اکتبر ۲۰۱۹ مانوری به نام «Event 201» برای آمادگی در برابر همه‌گیری‌های جهانی برگزار کرد؟ چرا معاون سیا در این مانور شرکت داشت؟ آیا به خاطر این بود که آمریکا پیش‌بینی می‌کرد یک ویروس عفونی قرار است همه‌گیری جهانی ایجاد کند؟ یک ماه بعد، مواردی از ابتلا به ذات‌الریه به دلایل نامعلوم در چین مشاهده شد و سه ماه بعد شاهد یک بیماری همه‌گیر بودیم. احتمالاً اینها تصادف نیستند.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *