وزیر اقتصاد افزایش کارگزاری‌ها را در شورای عالی بورس پیگیری کند

وزیر اقتصاد افزایش کارگزاری‌ها را در شورای عالی بورس پیگیری کند

وزیر اقتصاد افزایش کارگزاری‌ها را در شورای عالی بورس پیگیری کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با آزاد سازی سهام عدالت، ۴۹ میلیون نفر سهامدار جدید وارد بورس می‌شوند، گفت: لازم است تعداد کارگزاری‌های بورس برای مشتریان جدید هم اضافه شود.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ به بعد مجوز افزایش تعداد کارگزاری بورس را ندادند، گفت: هر کارگزاری بورس برای حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، چون کمیته‌های مختلفی دارند که فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ تا کنون کار بورس چند برابر شده است، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان دولت مجوز لازم را ندادند تا کارگزاری هم به تناسب حجم کارها افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم، الان می‌توان برای ۵۰۰ کارگزار بورس جا باز کرد، افزود: اگر هر کارگزاری حداقل ۳۰ نفر را مشغول به کار کند، یعنی برای حدود ۱۵ هزار نفر می‌توان به صورت مستقیم کار ایجاد کرد.

قاضی پور اضافه کرد: اگر تعداد کارگزاری بیشتر شود، از یک طرف صف‌های مردم در بورس طولانی نخواهد شد و وقت مردم هدر نمی‌رود.

وی با بیان اینکه الان ۲ کارگزاری مفید و آگاه بیشترین معاملات را انجام می‌دهند، تصریح کرد: انتظار داریم وزیر اقتصاد که مهلت ۲ هفته‌ای به بورس داده بود، راه حل افزایش کارگزاری را سریعا در شورای عالی بورس به تصویب برساند.

نماینده ارومیه با اشاره به این که با آزاد سازی سهام عدالت، ۴۹ میلیون نفر سهامدار جدید وارد بورس می‌شوند، گفت: لازم است تعداد کارگزاریهای بورس برای مشتریان جدید هم اضافه شود.

به گفته وی، هم اکنون مردم برای حضور در خرید سهام عرضه اولیه شرکتهای بورسی در کارگزاریها و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک دچار سختی و سردرگمی و صف طولانی می‌شوند، اگر متقاضیان سهام عدالت هم اضافه شوند، ۱۰۸ کارگزاری موجود بورسی، قطعا پاسخگو نخواهد بود.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *