تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه صداوسیما از محل تبصره ۴/ گزارشی از عدم پرداخت ندادند

تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه صداوسیما از محل تبصره ۴/ گزارشی از عدم پرداخت ندادند

تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه صداوسیما از محل تبصره ۴/ گزارشی از عدم پرداخت ندادند

رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه صدا و سیما از محل تبصره ۴ قانون بودجه سال گذشته ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و گزارشی از عدم پرداخت آن نیز دریافت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت علی‌حیدر نوری در مورد بودجه صدا و سیما از محل تبصره ۴ بودجه ۹۸ و حواشی ایجاد شده در رابطه با شبکه الکوثر، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد بودجه صدا و سیما از محل تبصره ۴ قانون بودجه ۹۸ که منابع آن مربوط به صندوق توسعه ملی است تخصیص داده شد و بانک مرکزی آن را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد.

 رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه چه زمانی پرداخت می‌شود دست بانک مرکزی است، گفت: با توجه به اینکه سال مالی تمام شده احتمالاً همه را پرداخت کرده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان صدا و سیما مطرح کردند که پرداختی در سه ماهه آخر از این محل وجود نداشته است، بیان داشت: باید با بانک مرکزی صحبت کنند. صندوق توسعه ملی مجوز را صادر کرده و مستقیما به صدا و سیما داده می‌شود و وارد خزانه نمی‌شود.

نوری در پاسخ به این سوال که چرا تخصیص صدا و سیما دیر انجام شده است؟ تاکید کرد: این اعتبار، از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود. هر سه ماه یکبار بر اساس قانون، تخصیص می‌دهیم و باید بنا میزان ورودی منابع صندوق توسعه ملی باشد. از قبل ۵۰ و ۶۰ درصد تخصیص داده بودیم. مسئولان صندوق توسعه ملی اعلام کردند که منابع تکافوی تخصیص ۱۰۰ درصد را می دهد صورتجلسه شد که ۱۰۰ درصد پول پرداخت شود.

وی در مورد اینکه از تخصیص تا پرداخت چقدر زمان می برد عنوان کرد: ما با خزانه کار می‌کنیم و حداکثر تا ۱۰ روز، پرداخت‌ها انجام می شود. اما بانک مرکزی را در جریان نیستم که پرداخت های ارزی چگونه است. تا انجا که می دانم تقریباً همه دستگاه‌ها پول را گرفته اند. معاونت علمی ریاست جمهوری و نیروهای مسلح کامل گرفتند.

 رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد نظارت بر پرداخت ها نیز گفت: گزارش ۹ ماهه صدا و سیما دریافت شده که مشخص است اعتبار خود را گرفته اما ۳ ماه پایانی سال قبل را گزارش نداریم. تاکنون صدا و سیما گزارش نداده که منابع از محل تبصره ۴ را دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: یک نکته در این رابطه وجود دارد. اینکه ارز موجود در صندوق توسعه ملی ین ژاپن، یا یوان چین و روپیه هند یا امثال آن باشد اما صدا و سیما مثلا دلار و یا یورو می خواهد که شاید نباشد و بانک مرکزی باید آن را تبدیل کند و در اختیارشان بگذارد و همچنین مسائل ناشی از تحریم را نیز باید به این مباحث اضافه کرد.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *