ترامپ واقعا نمی خواهد رئیس جمهور شود

ترامپ واقعا نمی خواهد رئیس جمهور شود

ترامپ واقعا نمی خواهد رئیس جمهور شود

رئیس جمهور از محو شدن ناشی از بازنده شدن وحشت زده است. به همین دلیل است که ترامپ هیچ طرح و برنامه ای در این باره ندارد که اگر دوباره انتخاب شد چه خواهد کرد. او واقعا نمی خواهد رئیس جمهور شود بلکه صرفا به دنبال برنده شدن است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از فارس اتفاقی که در طول یک انتخابات ریاست جمهوری رخ می دهد این است که نامزدها چشم اندازهایی را که برای کشور در سر دارند مطرح می کنند و با یک رشته از پیشنهادها و طرح و برنامه هایی که می گویند اگر انتخاب شوند عملی خواهند کرد، از تحقق این چشم اندازها پشتیبانی می کنند. در طرف دمکرات ها این دقیقا همان کاری است که جو بایدن انجام داده است. اگر به وبسایت او سر بزنید فهرستی از مسائلی را که او در پی حل و فصل آنهاست، با پیشنهادها و طرح هایی برای نحوه انجام این کار در آنجا مشاهده خواهید کرد.
دونالد ترامپ چنین فهرستی ندارد. وبسایت  انتخاباتی او چیزی بیش از محلی برای خرید کالاها و اهدای پول نیست. جز شعارهایی نظیر «عظمت آمریکا را حفظ کنید» که روی اقلام آماده فروش نقش بسته اند، در این وبسایت هیچ حرفی در این باره به چشم نمی خورد که رئیس جمهور خیال دارد درطول دوره دوم ریاست جمهوری اش  چه کارهایی را برای کشور انجام دهد.
برای نشان دادن چیزی که ترامپ این روزها روی آن تمرکز کرده، گابریل شرمن گزارش می کند که رئیس جمهور از تیم مبارزاتی خود راضی نیست: «در طول یک هفته ای که شمار جانباختگان کووید۱۹ در آمریکا به ۹۰ هزار نزدیک می شد، هم پیمانان ترامپ  به  سیاه نمایی چهره بایدن با نامیدن او به عنوان ابزاری برای چین، فردی فاقد صلاحیت تصاحب این مقام و حتی فردی با تمایلات انحرافی نسبت به کودکان پرداختند که هیچ کدام آنها لطمه ای به بایدن وارد نمی آورند. منابع نزدیک به ترامپ گفته اند که رئیس جمهور  خشم خود را از فقدان یک قدرت آتش متمرکز در اردوگاه انتخاباتی خودش نشان داده است. یکی از مشاوران رسمی اردوگاه انتخاباتی ترامپ به من گفت «از اینکه پیام فراگیری در کارزار او وجود ندارد، یاس و نومیدی عمیقی همه را  فراگرفته است.» به باور این منابع ترامپ معتقد است که پاسخ این فقدان پیام، اعلان جنگی تمام عیار با رئیس جو بایدن است: باراک اوباما.»

ظاهرا ترامپ آنچنان عزم خود را برای راه انداختن جنگی تمام عیار با اوباما جزم کرده که  به جدا شدن از سناتور وفادار لیندزی گراهام فکر می کند: «این منابع به من گفتند که ترامپ با روی آوردن به جمهوریخواهان قدرتمند از آنها خواسته تا در جنگ با اوباما به او بپیوندند. سه شنبه گذشته ترامپ  در توئیتی خطاب به لیندزی گراهام رئیس قضایی سنا نوشت که گراهام باید با اوباما تماس بگیرد و از او بخواهد تا در مورد نقش مایکل فلین و منشا ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ در کنگره شهادت دهد. گراهام این درخواست را رد کرد. یکی از مقامات کاخ سفید گفت: «ترامپ فکر می کند که لیندزی  هیچ کاری در مورد فلین انجام نمی دهد.» به گفته همین مقام رسمی،  ترامپ اخیرا از متحدین برجسته اش خواسته است تا نکاتی منفی را درمورد گراهام توئیت کنند و شکایت کرده که گراهام یک منفعت طلب است.» یکی از منابع ما به نقل از ترامپ گفته است: «بعد از مرگ جان مک کین، لیندزی دنبالم افتاد و سروکله اش در زمین گلف پیدا شد، بی آنکه حتی دعوتش کرده باشم.»
هر چه می گذرد روشن تر می شود که ترامپ و اردوی انتخاباتی اش در این باره که چه کسی را باید آماج حمله خود قرار دهند اتفاق نظر ندارند؛ نامزد دمکرات ها یا رئیس جمهور پیشین. اما فراتر از  تمام این مسائل بر این نکته صحه می گذارد که رئیس جمهور پلتفرمی از اهداف و برنامه های انتخاباتی اش ندارد و با این حال می خواهد در انتخابات شرکت کند. طرح او برای انتخاب مجدد به طورکلی بر این متمرکز است که با حمله به دشمنانش به پایگاه رای خود انگیزه ببخشد.

نکته عمیق تری که در این میان وجود دارد این است که دونالد ترامپ واقعا نمی خواهد رئیس جمهور باشد. هم اکنون چند وقتی می شود که می دانیم او بخش بسیار کمی از وقتش را برای رسیدگی به مسائلی صرف می کند که ما آمریکاییان با آنها مواجه ایم. به جای آن او بخش عمده روزش را به تماشای فاکس نیوز و توئیت بازی سر می کند.
وقتی روز انتخابات در ماه نوامبر فرا برسد، به قول تونی شوارتز تنها یک چیز است که محرک ترامپ برای شرکت در انتخابات است: «من از خلال گفتگوهایمان به این نتیجه رسیده ام که ترامپ احساس می کند برای زنده ماندن ناگزیر است به جنگ با جهان برود. این یک گزینه دو دویی، صفر و صدی است: یا سلطه پیدا می کنید یا تسلیم می شوید. یا ترس را می آفرینید و از آن بهره برداری می کنید یا در برابر آن به زانو در می آیید…ترامپ  برای جانش مبارزه می کند و هیچ اسیری هم نمی گیرد. در گفتگوهای بی شمارمان او این نکته را برای من روشن کرده که  او با هر کسی که به مواجهه با او برمی خیزد، به چشم رقیبی نگاه می کند که باید بر او پیروز شود، زیرا در دورنمای او فقط یک گزینه دیگر وجود دارد و آن هم باختن است و باختن هم برابر با محو شدن است.»
رئیس جمهور از محو شدن ناشی از بازنده شدن وحشت زده است. به همین دلیل است که ترامپ هیچ طرح و برنامه ای در این باره ندارد که اگر دوباره انتخاب شد چه خواهد کرد. او واقعا نمی خواهد رئیس جمهور شود؛ بلکه صرفا به دنبال برنده شدن است.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *