بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم نیست

بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم نیست

بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم نیست

استاندار گیلان به بازگشایی همه مساجد شهرستان‌ها و روستاها برای اقامه نمازهای یومیه براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز اشاره کرد و گفت: این بازگشایی به معنی برگزاری برنامه ها از جمله مراسم فاتحه و ترحیم نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با یادآوری همکاری خوب مردم و تلاش کادر درمان کشور و گیلان برای مدیریت بیماری افزود: اگرچه کوشش فداکارانه تیم های پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا در حیطه وظایف آنان بود ولی مسئولیت شناسی و ایثار ماندگار آنان، امید و اعتماد را به جامعه ارزانی داشت.

وی به گزارش پژوهش انجام شده در سطح کشور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش؛ اکثریت قریب به اتفاق مردم در سنین و سطح سواد مختلف نسبت به دولت و وزارت بهداشت در مدیریت کرونا و اجرای تصمیمات مسئولان ستاد ملی و استانی و دستورالعمل‌های بهداشتی اعتماد داشتند.

استاندار گیلان به اطلاع‌رسانی خوب و آگاهی بخشی به مردم در خصوص چگونگی مقابله با کرونا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا سیما و سپس صدا (رادیو) جمهوری اسلامی ایران بیشترین اعتماد مردم را داشته اند و اعتماد به اطلاع‌رسانی شبکه‌های ماهواره‌ای در ضعیف ترین جایگاه ارزیابی بوده است.

وی این آمار را نشان‌دهنده آن دانست که مجموعه عملکردها برمبنای همدلی و وفاق میان دست اندرکاران حول محور منویات رهبر انقلاب و حمایت‌های نتیجه بخش معظم له و تلاش های دولت به دست آمده و گفت: امروز بیشتر از هرچیز، نیازمند تقویت این اعتماد هستیم؛ اینکه به مردم گفته می شود همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، هشداری برای حفظ سلامت آحاد شهروندان و گامی در جهت تأمین سلامت جامعه است و همگان باید آن را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ستاد مدیریت بیماری کرونا براساس نظرات علمی کارشناسان ذیربط خصوصاً وزارت بهداشت و درمان بوده و انجام طرح‌های مختلف همچون فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی تدریجی مکان های بسته شده و مشاغل تعطیل از جمه این موارد است.

استاندار گیلان به بازگشایی همه مساجد شهرستان‌ها و روستاها برای اقامه نمازهای یومیه براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز اشاره کرد و گفت: این بازگشایی به معنی برگزاری برنامه ها از جمله مراسم فاتحه و ترحیم نیست و رعایت کامل و مداوم پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و نیز استمرار آموزش‌ها در این خصوص همچنان مورد تأکید است.

وی به برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گیلان از جمله استان‌های فعال بود که هرگونه تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی را با برگزاری جلسه‌های متعدد، به خوبی اجرایی کردند.

زارع یادآور شد: به کسب و کارها و اصناف نیز موکدا گفته شود که رفع محدودیت فعالیت ها، به معنای بازگشت شرایط عادی نیست بلکه در کنار برداشته شدن محدودیت ها، اجرای پروتکل های بهداشتی تشدید و نظارت بر این فرآیند بیشتر می شود.

وی به اختصاص یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از مرحله اول اعتبار درنظرگرفته شده برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه مشاغل خدماتی در گیلان جایگاه قابل توجهی دارد و بیشترین آسیب وارد شده به این دسته از کسب و کارها بوده؛ اولویت نخست اختصاص اعتبار مربوط به این گروه و سپس دیگر مشاغل است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اطلاع‌رسانی شایسته به بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا برای ثبت نام در سامانه کارا در جهت استفاده از حمایت‌های در نظر گرفته از سوی دولت تأکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری بسیار خوب و مشارکت بالای مردم در فضای مجازی برای مناسبت روز جهانی قدس گفت: انتظار می‌رود در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه نیز در راستای پاسداشت مقام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

زارع حضرت امام خمینی (ره) را از جمله شخصیت‌های نادر جهان در تاریخ به ویژه عصر معاصر خواند که با توکل به قدرت لایزال الهی و با استفاده از توان و اراده مردم، توانست حماسه ای را در گستره این مملکت پهناور رقم بزند که مصادیق مشابه آن در دنیا کم نظیر است.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *