ورود ۵۸۳‌ ‌فروند شناور به بزرگترین بندر کشور در ۶۰ روز/صادرات ۱٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی‌

ورود ۵۸۳‌ ‌فروند شناور به بزرگترین بندر کشور در ۶۰ روز/صادرات ۱٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی‌

ورود ۵۸۳‌ ‌فروند شناور به بزرگترین بندر کشور در ۶۰ روز/صادرات ۱٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی‌

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در ۲ ماه سال جاری، بیش از ۲ میلیون تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر ایران صادر شد، از ترانشیپ ۵۴۰ هزار تن کالا و صادرات ۱٫۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی با رشد ۳۲ درصدی خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از الله مراد عفیفی‌پور، درباره عملکرد ۲ ماه نخست سال ۹۹ در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در این دوره زمانی، حجم عملیات جابه‌جایی کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسید.

وی حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن انواع فرآورده نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰٫۹ درصدی برخوردار بوده است.

* صادرات ۲ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی

عفیفی پور اظهار کرد: حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید.

وی از ترانشیپ ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر منطقه خبر داد.

* ترانزیت ۲۱۹ هزار تن کالای غیرنفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی در ۲ ماه اخیر ‌گفت و افزود: در مدت زمان یاد شده، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

* صادرات نفتی ۳۲٫۶ درصد افزایش یافت

عفیفی پور اظهار داشت: در ۲‌ ماهه نخست امسال‌ یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده که نمودارها رشد ۳۲٫۶ درصدی را در این بخش نشان می دهد.

* افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن‌، کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

* تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی

عفیفی‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است.

وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناورهای زیر یک‌هزار تن بوده است.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *