پاسخی به ابهامات چرایی برج‌سازی در منطقه ۲۲

پاسخی به ابهامات چرایی برج‌سازی در منطقه ۲۲

پاسخی به ابهامات چرایی برج‌سازی در منطقه ۲۲

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به برخی شائبات در مورد ادامه ساخت و ساز در منطقه ۲۲ پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از زهرا نژاد بهرام  با بیان اینکه برخی‌ها نسبت به این موضوع که چرا همچنان ساخت و سازها در منطقه ۲۲ ادامه دارد به مدیریت فعلی شهری انتقاد می کنند ، گفت: باید اعلام کنم که مدیریت فعلی شهری هیچ مجوز ساخت و ساز جدیدی در منطقه۲۲ صادر نکرده است  و این برج‌هایی که در حال ساخت هستند حداقل مجوزشان ۳ سال پیش صادر شده اند.

وی با بیان این که بررسی ها نشان می دهد که برج‌های در حال ساخت در منطقه ۲۲ بر مبنای مجوزهای قدیمی است و مدیریت فعلی مجوزی صادر نکرده گفت: مجوز ساخت این برج ها حداقل سه سال پیش صادر شده و مدیریت قبلی و پول صدور پروانه این واحدها را نیز دریافت کرده و حقوق مکتسبه برای افراد ایجاد شده است.

نژاد بهرام با بیان اینکه اکثر این برج ها مربوط به تعاونی مسکن است که حتی مالکیت این واحدها  اصطلاحا “چند دست” شده است، گفت: یک برج ۲۵ طبقه دارای واحدهای زیادی است که هر واحد را به یک نفر فروختند و این حقوق مالکانه سبب شده که نتوانیم حتی در زمینه تهاتر موفق باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات شهرک مروارید در این منطقه گفت: ۵۹ برج ۳۰ طبقه قرار است در این شهرک ساخته شود و طراحی این شهرک بگونه‌ایست که متاسفانه نه تنها فاصله مناسب این برج ها رعایت نشده بلکه زمینی برای ارائه خدمات به مردم وجود ندارد.

نژادبهرام گفت: این در حالی است که برخی بلوک ها ساخته شده و فونداسیون برخی برج‌ها نیز ایجاد شده است اما در تلاشیم با چانه زنی حداقل در مورد برج‌هایی که ساخته نشده‌اند نسبت به تهاتر اقدام کنیم تا حداقل خدمات شهری و رفاهی دراین شهرک ایجاد شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی ها انتقاد می کنند که چرا ساخت و ساز برج‌هایی که مانع گردش هوا در تهران است ادامه دارد گفت: باید اعلام کنم که نه اجازه ساخت این برجها در این دوره صادر شده و نه حتی پول آن به حساب به خزانه این دوره واریز شده است و ما می توانیم به دلیل حقوق مکتسبه ایجاد شده تنها بر امر ساخت وساز این برجها نظارت کنیم تا بهتر ساخته شوند.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *