بولتون: ترامپ می‌خواهد به توافق بهتری با ایران برسد اما نمی‌تواند

بولتون: ترامپ می‌خواهد به توافق بهتری با ایران برسد اما نمی‌تواند

بولتون: ترامپ می‌خواهد به توافق بهتری با ایران برسد اما نمی‌تواند

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که عملیات‌هایی همپون عملیات ترور سردار سپهبد سلیمانی تنها در چند روز طراحی نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت: من مخالف توافق هسته‌ای با ایران بودم. ترامپ ۱۵ ماه پس از رسیدن به ریاست جمهوری همچنان نمی‌توانست از آن خارج شود. فکر کنم او در نهایت دید که این توافق در آمریکا محبوب نیست و من از خروج‌مان از برجام خوشحال شدم.

وی ادامه داد: ما در این زمان تحریم‌های اقتصادی اساسی علیه ایران اعمال کردیم که تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشت. این هفته نیز پول ایران به پایین ترین مقدار خود در برابر دلار رسیده است.

بولتون همچنین مدعی شد: ترامپ همچنان می‌خواهد با ایران مذاکره کند. او فکر می‌کند که می‌تواند به توافق بهتری برسد اما از نظر من این به دور از واقعیت است.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تمام مشاوران ترامپ به وی تاکید کردند که حمله ایران علیه پهپاد آمریکایی، تاسیسات عربستان سعودی و کشتی‌های خلیج فارس‌ را تلافی کند اما وی در لحظه آخر تصمیمش را عوض کرد. برخی نیز ممکن است با تصمیم وی برای تلافی نکردن موافق باشند.

وی همچنین در خصوص ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: عموما نباید باور کرد که عملیات‌هایی که نتیجه خاصی به عمل می‌آورند تنها چند روز قبل از عملیات طراحی شده‌اند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *