تازه ترین یافته علمی؛ کشف شش « نوع» متفاوت از ویروس کرونا

تازه ترین یافته علمی؛ کشف شش « نوع» متفاوت از ویروس کرونا

محققان دانشگاه کینگز لندن بر روی بالغ بر ۱ هزار و ششصد بیمار انگلیسی و آمریکایی که مرتباً علائم خود را  در برنامه « سیم تِمز تیرکر» در ماه های مارس و آوریل به ثبت میرساندند، مطالعه صورت دادند.

به گزارش خبرگزاری همدلی و همت به نقل از شبکه خبری سی.بی.اس، یک مطالعه جدید که بر اساس داده های یک برنامه رهگیری ویروس کرونا صورت پذیرفته نشان میدهد که ویروس کوئید-۱۹ دارای ۶ « نوع» گوناگونی میباشد که هر یک دارای علائم متفاوتی است. این یافته به خودی خود میتواند فرصت های جدیدی برای پزشکان در جهت خدمات دهی هر چه بهتر به بیماران خود ارائه نماید و همچنین تشخیص میدهد که بیمار به چه سطح از خدمات بیمارستانی و پزشکی احتیاج دارد.

پزشکان معمولاً در رویارویی با افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، به دنبال نشانه های متدوال و معمول همچون تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی میروند. بر طبق این یافته جدید علمی، البته «انواع» گوناگون این ویروس ممکن است به واسطه سختی و شدت آن متفاوت بوده و با علائم و نشانه های مخصوص خود ظاهر گردد.

دکتر باب لاهیتا که در این تحقیق هیچ مشارکتی نداشته، در مصاحبه با این شبکه گفت:«فکر می کنم که [نتیجه] آن خیلی، خیلی جالب است». استاد دانشگاه « رجرز» نیوجرسی در ادامه افزود:« از بین مواردی که به آنها برخوردم و بهبود یافته اند، با نشانه های مختلفی پیش من آمدند: عده ای تب یا حتی بدون تب؛ عده ای نیز با حالت تهوع، استفراغ، اسهال و یا با دیگر علائم.»

این شش شاخه به شرح زیر میباشد:

  • نشانه های شبه آنفولانزا بدون تب: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، دردهای عضلانی، سرفه، گلو درد، درد در قفسه سینه و بدون تب.
  • شبه آنفولانزا به همراه تب: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی، تب و از دست دادن اشتها.
  • علائم گوارشی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلو درد، درد در قفسه سینه و بدون هیچ سرفه ای
  • سطح حاد نوع یک، خستگی مفرط: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد در قفسه سینه به همراه خستگی مفرط
  • سطح حاد نوع دو، پریشانی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلو درد، درد در قفسه سینه، خستگی شدید، آشفتگی و دردهای عضلانی
  • سطح حاد نوع سه، شکم و تنفس: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلو درد، درد در قفسه سینه، خستگی شدید، آشفتگی، دردهای عضلانی، تنگی نفس، اسهال و دردهای شکمی

بیمارانی که به نوع اول این ویروس یعنی «علائم شبه آنفولانزا» دچار شدند، احتمال نیاز آنها به تجهیزات تنفسی یک و نیم درصد عنوان شده است.

محققان میگویند که حدود ۴٫۴ درصد موارد ابتلا نوع «شبه آنفولانزا به همراه تب» به تجهیزات و دستگاههای تنفسی نیاز دارند.

خبرنگار و مترجم: محمد حسین اسدی

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *