ابراز امیدواری مدیر موسسه بیماری های عفونی نسبت به تولید واکسن جدید

ابراز امیدواری مدیر موسسه بیماری های عفونی نسبت به تولید واکسن جدید

 متخصص بیماری های عفونی که در جلسه تحقیقات مجلس نمایندگان درباره واکنش دولت به این ویروس حضور یافته بود، یادآور شد که این واکسن تا پاییز سال جاری عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری همدلی و همت به نقل از ایندیپندنت، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی دکتر آنتونی فائوچی در روز جمعه اعلام کرد که به واکسن موثر ویروس کرونا، که قرار است تا اواخر سال جاری وارد بازار شود، «محتاطانه خوش‌بین» است و افزود که این واکسن تا سال ۲۰۲۱ به صورت انبوه در دسترس تمام شهروندان آمریکایی قرار خواهد گرفت.

او گفت: «حقیقتاً امیدواریم که به یک واکسن تا اواخر پاییز و اوایل زمستان دست یابیم که بتوانیم بگوییم آن موثر و ایمن است. هیچ کس نمی‌تواند ایمن بودن و اثربخش بودن آن را تضمین کند، مگر آنکه [ ابتدا] دست به آزمایش محصول زند. با این وجود، محتاطانه خوش‌بین هستیم که این فرآیند با موفقیت همراه گردد».

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، یک عضو مهم و کارآمد در دولت به منظور مبارزه با ویروس کرونا به حساب می آید. این موسسه با یک شرکت زیست فناوری به نام «مُدرنا» برای تولید واکسنی بالقوه فعالیت و همکاری می نماید. این واکسن در روز دوشنبه وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی شده و تاکنون این واکسن بر روی یک بیمار در شهر ساوانا در ایالت جورجیا مورد آزمایش قرار گرفته است.

بر طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت که در روز جمعه منتشر گردید، این یکی از دست کم ۲۵ واکسنی می باشد که در مراحل کارآزمایی بالینی قرار گرفته است. این محصول همچنین ششمین واکسنی است که توانسته وارد مرحله سوم گردد.

دکتر فائوچی تصریح کرد که سه پلتفورم مجزا با حمایت دولت در دست طراحی قرار دارد. به عنوان نمونه، آزمایشات بر روی این محصول که در ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) آغاز گردیده و چندین ماه نیز به طول خواهد انجامید. شرکت «مُدرنا» اعلام کرد که برآورد می گردد که ۳۰ هزار داوطلب در حدود یکصد آزمایشگاه تخقیقاتی سراسر کشور مشارکت نمایند.

همچنین، پیشتر شرکت های « فایرز» و «بایون تِک» از شروع مرحله دوم و سوم مطالعات بر روی واکسن کووید-۱۹ خبر داده بودند؛ اما این پزشک ارشد آمریکایی در بخش ابتدایی سخنان خود گفت که به این طرح، بسیار امید دارد.

خبرنگار و مترجم: محمد حسین اسدی

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *