بیل گیتس: اگر دستکم ۳۰ درصد آمریکایی‌ها واکسن دریافت کنند گسترش کرونا متوقف می‌شود

بیل گیتس: اگر دستکم ۳۰ درصد آمریکایی‌ها واکسن دریافت کنند گسترش کرونا متوقف می‌شود

بنیانگذار مایکروسافت گفت: «اگر ۳۰ تا ۶۰ درصد آمریکایی‌ها واکسن کروناویروس را دریافت کنند، گسترش سریع ویروس متوقف خواهد شد».

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از  ایسنا و به  نقل از فاکس بیزینس، «بیل گیتس» ( Bill Gates) بنیانگذار مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که حتی اگر اقلیتی از جمعیت آمریکا واکسن کرونا دریافت کنند، این میزان برای کاهش سرعت انتشار ویروس در کشور کافی خواهد بود.

بیل گیتس راجع به عملکرد ایالات متحده در مواجهه با این پاندمی انتقاد کرد و گفت: «بخشی از دلیلی که آمریکا در ابتدا در این باره با شکست مواجه شد، این بود که تلاش برای انجام تست‌های اولیه کند بود و برخی از آمریکایی‌ها از زدن ماسک اجتناب کردند. زیرا ما به آزادی، آزادی فردی معتقدیم».

وی ادامه داد، ولی کشور ما امیدوار است زیرا تصور می‌کند که تا سال ۲۰۲۱ میلادی هنگامی‌ که سازمان غذا و دارو واکسنی موثر بر علیه کرونا را تایید کند، پاندمی کووید-۱۹ به پایان خود می‌رسد.

گیتس افزود، حتی اگر تنها ۳۰ تا ۶۰ درصد از جمعیت با تمایل خود واکسن را دریافت کنند، این میزان برای کاهش سرعت و در نهایت متوقف کردن انتشار کروناویروس کافی خواهد بود.

 بنیانگذار مایکروسافت همچنین گفت: «آمریکا به واکسنی نیاز دارد که ارزان بوده و به صورت پراکنده در دسترس باشد. وی معتقد است که شرکت استرازنکا (AstraZeneca) از عرضه چنین محصولی به بازار خیلی دور است.»

گیتس تاکنون افکار خود راجع به نحوه برخورد آمریکا با این پاندمی را چندین بار بازگو کرده است. این میلیاردر آمریکایی در سال ۲۰۱۵ میلادی وقوع یک پاندمی را پیش‌بینی کرده بود و اینکه جهان برای وقوع یک بیماری همه گیر آماده نیست.

در پی پیش‌بینی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گیتس در توسعه دارو و واکسن برای کووید-۱۹، نام او در میان تئوری‌های توطئه به میان آمده است. چرا که برخی از مردم معتقدند که موضع گیتس در توسعه واکسن تنها سرپوشی برای ردیابی میلیاردها نفر است.

طبق یک نظرسنجی انجام شده در یاهو که با رای‌دهی بیش از هزار و ۶۰۰ نفر بزرگسال در آمریکا انجام شد، ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند این تئوری مبنی بر اینکه گیتس در حال تبلیغ برای کمپین تولید واکسن است، تلاش برای کاشت میکروتراشه‌هایی در مغز افراد برای پیگیری آن‌هاست. نزدیک به ۲۰ درصد دموکرات‌ها نیز گفتند که این تئوری را باور دارند.

«بنیاد بیل و ملیندا گیتس» تاکنون مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار برای کمک به تحقیقات کروناویروس اختصاص داده است.

هم گیتس و هم بنیاد او تمامی ادعاهای توطئه را رد کرده‌اند. این بنیاد در وب‌سایت خود نوشت: «واکسن‌ها ابزاری قدرتمند برای مقابله با بیماری و نجات جان انسان‌هاست. طی چند دهه گذشته، واکسن‌ها مسئول از بین بردن بیماری‌هایی مانند آبله، فلج اطفال، مننژیت و سرخک بوده‌اند و در برخی موارد سرعت شیوع بیماری بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش گفته‌اند که آمریکا انتظار دارد تا انتهای سال ۲۰۲۰ یا در سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن کرونا توسعه داده شود.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *