کدام اقدامات علیه کرونا چندان مؤثر نیست؟

کدام اقدامات علیه کرونا چندان مؤثر نیست؟

گروه علمی: ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از قرارگیری در مکان‌های شلوغ و سربسته تا کنون مؤثرترین روش‌ها برای برای کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ اعلام شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل بهار نیوز و به نقل از ساینس آلرت، همان‌طور که کارشناسان بهداشت عمومی در مورد نحوه انتشار ویروس سارس-کوو۲ اطلاعات بیشتری کسب و ارائه می‌کنند، ثابت شده که برخی اقدامات احتیاطی ارزش آن را ندارند که وقت خود را بیش از این صرف‌شان کنید:
در فروشگاه نیازی به پوشیدن دستکش ندارید: استفاده از دستکش یکبار مصرف ممکن است راهی آسان برای در امان ماندن دست‌ها از آلودگی احتمالی در فروشگاه‌های مواد غذایی باشد، اما بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، ویروس کرونا به راحتی از طریق سطوح آلوده پخش نمی‌شود. این امر در مورد بسته‌های غیر غذایی مانند بسته‌های پستی و نامه‌ها نیز صدق می‌کند.

علاوه بر این نباید نگران ضدعفونی کردن بسته‌های‌ غذایی یا منجمد باشید. این را سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، چون بعید است که ویروس کرونا بتواند از طریق این بسته‌ها و همچنین مواد غذایی یخ‌زده منتقل شود. ویروس سارس-کوو۲ در خارج از بدن میزبان شرایط پایداری ندارد و در انتظار از بین رفتن است. در دمای منجمد هم اگرچه ویروس می‌تواند به مدت طولانی باقی بماند، اما به نظر می‌رسد انتقال آن از طریق همه سطوح بسیار نادر است. از استخرها نترسید. بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، استخرها نمی‌توانند به کانون گسترش سارس-کوو۲ تبدیل شوند زیرا این ویروس از طریق آب پخش نمی‌شود؛ به خصوص در استخرهایی که برای ضد‌عفونی کردن آب از کلر استفاده می‌شود. به گفته پروفسور جوزف آیزنبرگ، متخصص اپیدمیولوژیک در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان، عوامل بیماری‌زای تنفسی در آب زنده نمی‌مانند. ویروس سارس-کوو۲ نیز ویروس تنفسی است پس ابتلا به آن معمولاً از طریق استنشاق آن است، نه بلعیدن آن. بنابراین شنا نسبتاً بی‌خطر است. او البته تاکید می‌کند: هنگام تعویض لباس‌ها در رختکن ماسک بزنید و وسایل و تجهیزات شنا را به هیچ‌وجه با دیگران به اشتراک نگذارید.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *