کودکان نباید واکسن آنفولانزا تزریق کنند

کودکان نباید واکسن آنفولانزا تزریق کنند

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: «با توجه به بازگشایی مدارس، نیازی نیست که همه کودکان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. این واکسن برای گروه‌های پرخطر در اولویت مصرف قرار دارد».

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص گروه‌های پرخطری که تزریق واکسن آنفلوآنزا برای آنها ضروری است اظهار داشت: «با توجه به بازگشایی مدارس نیازی نیست که همه کودکان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، این واکسن برای گروه‌های پرخطر در اولویت مصرف قرار دارد».

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: «کارکنان بهداشتی درمانی در اولویت هستند به دلیل اینکه در صورت ابتلا به بیماری می‌توانند آن را به دیگران انتقال دهند، کارکنان سازمان دامپزشکی و محیط زیست که در معدوم سازی اتلاف پرندگان نقش دارند، به دلیل اینکه ممکن است این افراد به آنفولانزای پرندگان مبتلا شوند.»

وی ادامه داد: «گروه‌های بیماری های با ریسک بالا، مانند بیماران مزمن قلبی، ریوی، افرادی که داروهای تقویت سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، بیماران «اچ آی وی» و افراد دارای بیمارای خونی و زمینه‌ای از جمله گروه‌های پرخطر هستند».

زهرایی خاطرنشان کرد: «علاوه بر نوع بیماری که ذکر شد، برخی بیماری‌های سنی مثل گروه‌های سنی ۶ ماه تا ۵۹ ماه توصیه می‌شود که از این واکسن استفاده کنند همچنین گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال لازم است از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند».

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *