رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران/ متوسط قیمت مسکن منطقه یک به ۶۰ میلیون تومان نزدیک شد

طبق اعلام بانک مرکزی در شهریورماه ، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی تهران ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برآوردهای بانک مرکزی در شهریورماه بیانگر آن است که در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲٫۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، درمیان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۰۷٫۹ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۰۴٫۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۲٫۸ و ۸۱٫۵ درصد افزایش نشان میدهد.

همچنین در شهریورماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶٫۸ درصد کاهش و ۲۰۳٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ضمن اینکه بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در ماه مورد گزارش، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۷٫۳ و ۳۰٫۱ درصد رشد کرده است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

به گزارش تسنیم در حالی بانک مرکزی مطابق روال همیشگی گزارش تحولات بازار مسکن را به صورت ماهانه منتشر میکند که وزارت راه و شهرسازی در ماه های مرداد و شهریور این گزارش را منتشر نکرده است . وزیر راه  و شهرسازی با این استدلال که انتشار گزارش ها باعث بر هم زدن بازار مسکن می شود به معاونت مسکن و ساختمان دستور داده از انتشار گزارش تحولات قیمت مسکن خوددداری کند.

انتهای پیام/

 

کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری همدلی و همت

کانال آپارات پایگاه خبری همدلی و همت

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *