روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» در مجلس چگونه است؟

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» در مجلس چگونه است؟

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» در مجلس چگونه است؟

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» در مجلس چگونه است؟

بررسی صلاحیت و برنامه‌های علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستورکار جلسه فردای مجلس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از  خبرگزاری تسنیم، بررسی صلاحیت و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه فردا (سه‌شنبه هشتم مهر) نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در ابتدای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از کارنامه کاری و صلاحیت رزم حسینی ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است اعضای کمیسیون صنایع و معادن روز گذشته (یکشنبه هفتم مهر) برنامه‌های وزیر پیشنهادی «صمت» را با حضور وی بررسی و نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کردند.

سپس در صورت حضور رئیس جمهور در جلسه علنی، قوه مقننه به مدت یک ساعت در دفاع از وزیر پیشنهادی برنامه‌ها، سابقه کار و توانایی وزیر پیشنهادی، روحانی سخنرانی می‌کند.

پس از اتمام دفاعیات رئیس جمهور، از رزم حسینی فرصت به استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی می رسد که دو موافق و دو مخالف به قید قرعه می‌توانند اظهارنظر کنند، هر یک ۱۵ دقیقه زمان دارند و می‌توانند تمام یا بخشی از زمان خود را به همکار دیگر بدهند.

در ادامه وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه می تواند برنامه خود را تشریح و به مباحثی که مخالفان مطرح کردند پاسخ دهند، در صورتی که رئیس جمهور بخواهد اظهار نظر پایانی داشته باشد می تواند بخشی از زمان وزیر پیشنهادی را در اختیار بگیرد.

در پایان پس از استماع دفاعیات رزم حسینی و رئیس جمهور و نظرات موافقان و مخالفان، مجلس وارد رای‌گیری می‌شود و نمایندگان نظر خود را درباره اعتماد یا عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی مطرح می‌کنند.

به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور شخصاً در مراسم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت حضور پیدا خواهند کرد یا خیر؟ گفت: تاکنون ستاد ملی مبارزه با کرونا در این باره نظر خود را اعلام نکرده است. رئیس‌جمهور خود را تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانند و باید منتظر بمانیم ببینیم این ستاد چه نظری خواهد داد.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کرد.

انتهای‌ پیام/

کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری همدلی و همت

کانال آپارات پایگاه خبری همدلی و همت

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *