بهترین فیلم‌هایی که حال شما را خوب می‌کنند

بهترین فیلم‌هایی که حال شما را خوب می‌کنند

یک حال خوب همان چیزی است که این رزوها به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده اما فیلم‌هایی هم هستند که با داستان‌های تاثیرگذار و دوست‌داشتنی می‌توانند حتی برای چند ساعت هم که شده حال شما را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایرنا زندگی، داشتن حال و احوال خوب احتمالا انتظار زیادی از زندگی نیست اما شرایط و روزگار مدرن امروز دردسرهای بسیاری به همراه دارد. بنابراین بسیاری از مردم رسیدن به حال خوب را تقریبا غیرممکن نمی‌دانند.

اگرچه بعضی اتفاق‌ها قابل کنترل نیستند و پیش‌بینی وضعیت‌ امروزی حتی در کوتاه‌مدت هم دشوار به نظر می‌رسد اما همیشه سوژه‌های خوبی وجود دارند که حال خوبی به همراه دارند. فیلم‌های سینمایی شیرین و دوست‌داشتنی که حس دلنشینی به همراه دارند. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین فیلم‌هایی که حال شما را خوب می‌کنند، بررسی کنید.

Billy Elliot (بیلی الیوت)

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

به‌دنبال تماشای یک درام روانشناختی بی‌نظیر و دوست‌داشتنی هستید؟ «بیلی الیوت» که روایت کلیدی‌اش برای مدتی بسیار طولانی در ذهن و روحتان باقی می‌ماند احتمالا یک انتخاب دوست‌داشتنی و تمام‌عیار باشد. فیلمی از سینمای انگلیس که مشکلات اقتصادی اجتماعی را به باورهای سنتی مردسالانه گره می‌زند تا در نهایت نتیجه‌گیری شیرینی از دل هویت منفی همه ویژگی‌های نادرست فرهنگی داشته باشد.

خلاصه داستان: خانواده سنتی‌ یک پسربچه تصمیم می‌گیرند او را برای آموزش بوکس راهی یک شهر دیگر کنند. اما پسرک متوجه می‌شود نه تنها علاقه‌ای به بوکس ندارد بلکه شیفته رقص باله است! با وجود همه مخالفت‌های خانواده، پسرک می‌خواهد باله را به‌عنوان یک حرفه انتخاب کرده و آن را به‌صورت کاملا جدی ادامه دهد و به یک رقاص باله شناخته‌شده تبدیل شود.

۵۰۰ Days of Summer (پانصد روز از تابستان)

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

این درام کمدی عاشقانه با یک روایت غیرخطی موفق شد به یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۹ تبدیل شود که حتی فروش خوبی را هم در گیشه‌های جهانی تجربه کرد. اگر این روزها به تماشای یک فیلم کمدی عاشقانه نیاز دارید، شاید «۵۰۰ روز از تابستان» همان چیزی باشد که انتظارات شما را برآورده می‌کند. فیلمی که به شدت حال‌خوب‌کن و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد و برای مدتی طولانی در ذهن تماشاگرش باقی می‌ماند.

خلاصه داستان: پسری به نام تام هانسن با دختری به نام سامر فین در محیط کار اداره می‌شود. یکی از همکاران آن‌ها به سامر اطلاع می‌دهد که تام او را دوست دارد و این اتفاق آغازگر رابطه‌ای جدی‌تر میان دو آن است اما سامر تاکید دارد هرگز به ازدواج علاقه‌ای ندارد.

Little Miss Sunshine (آفتاب خانم کوچولو)

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

یک کمدی آمریکایی که براساس نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شده و برای کسب چهار جایزه آکادمی اسکار هم نامزد شد و در نهایت به دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه قناعت کرد. فیلم «آفتاب خانم کوچولو» به وضوح از دوران خودش در سال ۲۰۰۶ جلوتر بود. بنابراین اگر به تماشای فیلم‌های درامی که کمدی خانوادگی پررنگی دارند علاقه‌مند هستید، این فیلم را فراموش نکنید.

خلاصه داستان: هر سال یک جشنواره موسیقی برای دختران خردسال در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. آلیو دختر یک خانواده متوسط آمریکایی برای شرکت در این مسابقه انتخاب شده و حالا اعضای خانواده تصمیم می‌گیرند با وجود همه محدودیت‌هایی که دارند برای حضور دختر کوچکشان در این مسابقه راهی یک سفر طولانی شوند.

Silver Linings Playbook (دفترچه امیدبخش)

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

فیلم «دفترچه امیدبخش» تماشاگرش را از منجلاب افسردگی و ناامیدی بیرون می‌کشد و با کمدی جذاب و شیرینی که دارد از هنرنمایی بازیگران توانمندی مانند بردلی کوپر و جنیفر لاورنس بهره می‌برد. این فیلم می‌تواند یکی از فیلم‌های شیرین و امیدبخشی باشد که معنای زندگی واقعی را به تماشاگرش یادآوری می‌کند.

خلاصه داستان: پاترویزو سولیتانو با همراهی مادرش از آسایشگاه روانی به خانه باز می‌گردد. او تصمیم دارد سبک زندگی خود را عوض کند و گذشته تلخی که تجربه کرده را کنار بگذارد. در این میان او با خواهر دوست همسر سابقش یعنی تیفانی آشنا می‌شود که اخیرا به دلیل حادثه‌ای همسرش را از دست داده است. رابطه دوستانه و خنده‌داری میان آن‌ها شکل می‌گیرد که آهسته آهسته جدی‌تر می‌شود.

Sing Street (خیابان آواز)

نمره منتقدان: ۹۵ از ۱۰۰

شاید «خیابان آواز» تنها فیلم این لیست باشد که به همان میزان که می‌تواند حال شما را بهتر از قبل کند می‌تواند حسابی هم تاثیرگذار و ناراحت‌کننده باشد. این بار با فیلمی مواجه هستید که هم خوشبین است و هم واقع‌گرا. به همین دلیل ارتباط خوب برقرارکردن با فیلم «خیابان آواز» کمی دشوار به نظر می‌رسد اما واقعیت امر آن است که داستان این فیلم دوست‌داشتنی فراتر از تاثیری که از آن انتظار دارید، در برابر شما می‌ایستد.

خلاصه داستان: یک پسرک ایرلندی برای اینکه دختر مورد علاقه‌اش را تحت تاثیر قرار دهد، تصمیم به تاسیس یک گروه موسیقی می‌گیرد تا آهنگ‌های محبوب را بازخوانی کنند.

School of Rock (مدرسه راک)

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

این فیلم برای هواداران موسیقی یک انتخاب بی‌نظیر است. با این حال اگر ارتباط خوبی با دنیای موسیقی برقرار نمی‌کنید هم این فیلم برای شما جذاب به نظر می‌رسد. . فیلم «مدرسه راک» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های دوران خودش بود که هنوز هم هواداران بسیاری دارد. جک بلک، بازیگر شناخته‌شده آمریکایی که بیشتر به دلیل حضور در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین هنرنمایی‌های دوران حرفه‌ای‌اش را در این فیلم به نمایش گذاشته است.

خلاصه داستان: دوئی فین یک نوازنده گیتار در یک گروه موسیقی راک است اما ناگهان از گروه اخراج می‌شود. حالا دوئی مانده و مجموعه‌ای تمام‌نشدنی از هزینه‌های زندگی که راهی برای مدیریت آن‌ها وجود ندارد. دوست صمیمی او، با پیشنهاد کاری جذابی برای آموزگاری در یک مدرسه مواجه می‌شود. اگرچه دوست دوئی این پیشنهاد را رد می‌کند اما دوئی تصمیم می‌گیرد به جای او وارد این مدرسه شود. وقتی دوئی به عنوان معلم انتخاب می‌شود، تلاش می‌کند تا موسیقی راک را به شاگردانش بیاموزد

Amélie (امیلی)

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

ساخته بی‌نظیر و تکرارنشدنی ژان پیر ژونه احتمالا همان شاهکاری است که سینمای فرانسه به داشتن آن افتخار می‌کند. فیلمی که فراتر از یک داستان عاشقانه به نظر می‌رسد و سرشار از عشق و محبت و نوع‌دوستی است. احساسات سرشاری که در فیلم «امیلی» موج می‌زند شاید در تاریخ سینما بی‌بدیل باشد. بنابراین این ساخته متفاوت سینمای فرانسه یکی از همان فیلم‌های متفاوتی است که حال شما را حسابی خوب می‌کند.

خلاصه داستان: امیلی پولن زنی تنها در پاریس است. اگرچه زندگی او از همان دوران کودکی سرشار از تراژدی‌های مهیب بوده اما قلب امیلی پولن همیشه بزرگتر آن بود که تحت تاثیر غم‌های دردناک زندگی‌اش باشد.

Chocolat (شکلات)

نمره منتقدان: ۶۴ از ۱۰۰

فیلم «شکلات» با ترکیب سوژه‌های مذهبی و فانتزی به یک روایت احساسی خاص تبدیل شده که احتمالا نمی‌توانید برای مدتی طولانی آن را فراموش کنید. این فیلم در حقیقت یکی از چندین ساخته دلنشین لارس سون هالستروم، کارگردان صاحب‌سبک سوئدی است که ژولیت بینوش دوست‌داشتنی را در برابر جانی دپ جذاب قرار داده تا یک داستان تاثیرگذار را به بهترین شکل روایت کرده و پایان خاصی را رقم بزند.

خلاصه داستان: مادری همراه با دختر شش ساله‌اش به یک شهر تخیلی در فرانسه مهاجرت می‌کند تا زندگی جدیدی را شروع کرده و همه تلخی‌های گذشته را فراموش کند. اما اهالی شهر تعصبات مذهبی خاصی دارند که کشیش سخت‌گیر شهر هم به آن‌ها دامن می‌زند.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *