برنامه دانشجویان بین‌المللی با شیوع کووید ۱۹ دچار هرج و مرج شده است

برنامه دانشجویان بین‌المللی با شیوع کووید ۱۹ دچار هرج و مرج شده است

برنامه دانشجویان بین‌المللی با شیوع کووید ۱۹ دچار هرج و مرج شده است.

دانشجویان بین المللی در بحران کووید۱۹ که تقریبا تمام بریتانیا را درگیر کرده است، فراموش شده‌اند. این دانشجویان از شرایط مراقبت‌های سلامت گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ریز چمبرلین که در دانشگاه ادینبورگ تحصیل می کند، مدعی است دانشجویان خارجی که  قرتطینه به سر می‌برند، ناچارند برای غذا خواهش و التماس کنند.

وی گفت: «تماس‌ها و ایمیل‌های مربوط به رفاه دانشجویان بی پاسخ مانده است. این دانشگاه اعلام کرد که از همه دانشجویانی که در خودقرنطینگی به سر می‌برند، حمایت می‌کند».

این دانشجوی ۱۸ ساله روابط بین الملل اهل نیویورک می‌گوید که به محض پایان دوره قرنطینه، خود را برای اسباب‌کشی و پرواز به خانه آماده می‌کند. ریز دانشگاه ادینبورگ را انتخاب کرد زیرا این دانشگاه هر آن‌چه را که او به دنبالش بود، ارائه می داد.

وی گفت: من ادینبورگ را انتخاب کردم زیرا به نظر می رسید یک دانشگاه بسیار متنوع با دانشجویانی از ۱۹۵ کشور است. چنین دانشگاهی آن هم با چنین پیشینه تاریخی، چیزی نبود که بتوانم در ایالات متحده پیدا کنم. من در انتظار یک شیوه زندگی کاملا متفاوت در محیط های مختلف و افراد جدید بودم.

اما این آزادی‌ها فقط سه روز قبل از آزمایش مثبت یکی از همسایه های او در بزرگترین سایت اقامتی دانشگاه ادامه داشت.این امر باعث شد تا ریز برای مدت دو هفته به انزوا از خود بازگردد. همزمان، شیوع بیماری در دانشگاه های سراسر کشور گسترش یافت و محدودیت‌های تردد و تعامل را به همراه آورد.

هفته گذشته با بدتر شدن اوضاع، وی شاهد خروج اکثر دانشجویان مستقر در انگلیس در اطراف خود و بازگشتشان به خانه بود.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ریز برای تحصیل در دانشگاه ادینبورگ ۲۱۰۰۰ پوند شهریه و ۹۰۰۰ پوند برای خوابگاه در سال پرداخت می کند.

وی معتقد است دانشجویان بین‌المللی بیش‌ترین هزینه را می پردازند و کمترین کمک را دریافت می‌کنند. اسکاتلند با ۲۲٪ بیش از سایر ملل انگلیس دارای دانشجویان بین المللی است و بیش از ۵۰،۰۰۰ دانشجو در اینجا تحصیل می کنند.

سخنگوی دانشگاه ادینبورگ گفت: «کارکنان دانشگاه سخت تلاش می کنند تا مراقبت‌ها و پشتیبانی‌ها از جمله پشتیبانی بهداشت روان، برای همه دانشجویانی که دولت اسکاتلند آنان را به قرنطینه وادار کرده است، فراهم کنند».

این درحالی است که عمده دانشجویان از این وضعیت راضی نیستند و شرایط قرنطینه وضعیت دشواری را برایشان ایجاد کرده است.

منبع: BBC News

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *