همه چیز درباره رویداد اپل در سال ۲۰۲۰: از آیپدهای جدید تا اپل واچ‌های اقتصادی

همه چیز درباره رویداد اپل در سال ۲۰۲۰: از آیپدهای جدید تا اپل واچ‌های اقتصادی

هر سال پایان ماه شهریور که از راه می‌رسد، هواداران دنیای فناوری برای آغاز رویداد سال شرکت اپل لحظه‌شماری می‌کنند. رویدادی که در سال‌های اخیر سرشار از محصولات و دستاوردهای جدید بوده و اگرچه امسال با تفاوت‌های بسیاری برگزار شده اما محصولات جدیدی را به همراه داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایرنا زندگی، رویداد مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۰ برگزار شد و غول دنیای فناوری که همیشه به گران‌قیمت‌بودن محصولاتش معروف بوده از نسل جدید تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد. این رویداد ساعت ۲۱:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور آغاز شد و پس از چند ساعت به پایان رسید.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این رویداد به صورت آنلاین دنبال می‌شد و تیم کوک، رهبر اصلی مجموعه اپل در بخش عظیمی از این رویداد حضور داشت.

اما غیبت خبرنگاران تنها تفاوت مراسم امسال با رویدادهای قبلی نبود. در حالی که به نظر می‌رسید شهریور ماه امسال زمان خوبی برای رونمایی از نسل جدید آیفون‌ها باشد، اپل تصمیم گرفت از مدل‌های جدید پرچمداران هوشمندش رونمایی نکند. تصمیمی که دلایل بسیار متعددی دارد؛ از همه‌گیری ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داد و می‌توانست تاثیر بدی روی فروش محصولات اپل داشته باشد تا عدم آمادگی آیفون‌های جدید که احتمالا به این زودی‌ها خبری از آن‌ها نمی‌شود.

اپل در رویداد سال ۲۰۲۰ از دو نسل متفاوت تبلت‌های هوشمندش یا همان آیپدها رونمایی کرد و در کنار نسل ششم و مدل اقتصادی ساعت‌های هوشمندش یا همان اپل واچ‌ها از یک ردیاب اشیا هم سخن گفت. محصولاتی که به‌زودی راهی بازارهای جهانی می‌شوند. با ما همراه باشید تا جزییات هر کدام از محصولات جدید اپل را بررسی کنید.

نسل جدید آیپد ایر

جدیدترین نسل تبلت‌های مدرن اپل از یک نمایشگر ۱۰.۹ بهره می‌گیرد که ۳.۸ میلیون پیکسل را درون خودش جای داده و به لایه‌ای مات مجهز شده که کیفیت بالای صفحه را از هر زاویه‌ای که دوست دارید به آن تماشا کنید هم حفظ می‌کند. پنل لیکویید رتینای این تبلت به رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل مجهز شده و حسگر اثر انگشت آن با کلید پاور تبلت یکپارچه شده تا نخستین آیپد با این قابلیت جذاب باشد.

به ادعای اپل، پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای این تبلت با کنسول‌های بازی رقابت می‌کند و فناوری ۵ نانومتری پردازنده نسل جدید آیپد ایر دو برابر لپتاپ‌های قدرتمند بازار قدرت دارد. پردازنده‌ای که با نام A14 معرفی شده و ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور را درون خودش جای داده که شامل دو بخش کاملا متفاوت است. یکی از بخش‌ها وظیفه پردازش امور عادی تبلت را برعهده دارد و دیگری که دو هسته قدرتمند را درون خودش جای داده تنها در مواقع ضروری و وظایف سنگین به یاری نسل جدید آیپد ایر می‌آید.

آیپد ایر جدید به پورت USB-C با سرعت انتقال ۵ گیگابیت بر ثانیه هم مجهز شده که شارژ سریع ۲۰ واتی را پشتیبانی می‌کند. دوربین نسل جدید آیپپ ایر هم تغییرات قابل توجهی کرده است؛ دوربین اصلی به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده که لرزشگیر ویدیویی هم دارد اما اپل که از اهمیت دوربین جلو باخبر بوده از یک حسگر ۷ مگاپیکسلی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده کرده که تماس‌های ویدیویی را در بالاترین سطح ممکن دنبال می‌کند.

قیمت: در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی با قیمت پایه ۵۹۹ دلار از ماه آینده در دسترس است.

نسل ششم اپل واچ

اپل واچ سری ششم با کمک هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته که سطح اکسیژن خون را از روی رنگ خون اندازه‌گیری می‌کنند، به محصولی جذاب تبدیل شده است. این ساعت سطح اکسیژن را به شکل دستی و در مدت زمان تنها ۱۵ ثانیه بوسیله نور فرابنفش و مادون قرمز اندازه‌گیری می‌کند. ضمن اینکه حجم اکسیژن خون شما هم توسط این ساعت هوشمند بررسی می‌شود.

سیستم عامل این ساعت هوشمند توانایی بررسی احتمال بیماری‌های گوناگون را دارد و با تایید اپل می‌تواند علائم ویروس کرونا در افراد را هم شناسایی کند. نمایشگر همیشه روشن آن در فضای باز ۲.۵ برابر روشنایی بیشتر به همراه دارد دارد و ارتفاع را نیز بررسی می‌کند. اپل برای اولین بار این ساعت را با قاب آلومینیومی آبی رنگ به بازار عرضه می‌کند اما بند فولادی ضدزنگ با رنگ طلایی کلاسیک، گرافیتی و رنگ قرمز هم در دسترس قرار دارد.

شارژدهی این ساعت هوشمند ۱۸ ساعت اعلام شده و می‌تواند در کمتر از ۲ ساعت کاملا شارژ شود. این ساعت هم کاملا توسط آلومینیوم‌های بازیافتی ساخته شده و براساس ادعای اپل، به منظور حفظ محیط زیست بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شود.

قیمت: در رنگ‌های متعدد با قیمت پایه ۳۹۹ دلار در دسترس است.

نسل هشتم آیپد

همزمان با دهمین سالگرد رونمایی از تبلت‌های دوست‌داشتنی اپل از نسل هشتم آیپد هم رونمایی شد. اگرچه با وجود آیپد ایر محصولات جریان اصلی اپل سطح پایین به نظر می‌رسند اما اپل یک بار دیگر ثابت کرد با محصولی که استیو جابز فقید آن را به یک انقلاب بزرگ تبدیل کرده بود اصلا شوخی ندارد. آیپد نسل هشتم از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی رتینا که با قلم اپل پنسل هم سازگاری دارد، یاری می‌گیرد. این تبلت از چیپست ۷ نانومتری A12 بهره می‌برد که شامل پردازنده ۶ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای و موتور عصبی است.

اگرچه به نظر می‌رسید اپل در این تبلت از درگاه USB-C استفاده می‌کند اما هنوز هم پورت‌های مشهور لایتنینگ وظیفه شارژکردن این تبلت را برعهده دارند. نسل هشتم آیپد همچنان از همان حسگر اثر انگشت کلاسیک اپل استفاده می‌کنند. این تبلت تماما توسط آلومینیوم‌های بازیافتی ساخته شده است.

قیمت: در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی با قیمت پایه ۳۲۹ از هفته آینده در دسترس است.

اپل واچ SE

ارزان‌ترین ساعت اپل در رویداد سال ۲۰۲۰ این شرکت رونمایی شد. اپل واچ SE در دو مدل بلوتوث و سلولار وارد بازار شده و نیازی به وجود ضروری تلفن هوشمند در کنار خودش ندارد. قطب‌نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور تشخیص ارتفاع از مهم‌ترین امکانات این ساعت نسبتا ارزان هستند. بنابراین در نخستین نسل اپل واچ‌های اقتصادی خبری از سنسور تشخیص میزان اکسیژن خون نیست.

قیمت: در رنگ‌های متعدد با قیمت پایه ۲۷۹ دلار در دسترس است.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *