ترامپ: لطف خدا بود که کرونا گرفتم

ترامپ: لطف خدا بود که کرونا گرفتم

ترامپ: لطف خدا بود که کرونا گرفتم

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام ویدئویی بعد از بازگشت به دفتر کارش در کاخ سفید، مبتلا شدنش به ویروس کرونا را »لطف خدا» توصیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بازگشت به دفتر کارش در کاخ سفید ویدئویی منتشر کرده و مبتلا شدن به «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹») را «لطف خدا» توصیف کرده است.

ترامپ در این پیام ویدئویی که آن را در توئیتر منتشر کرده از داروهایی که به او کمک کرده‌اند درمان شود تمجید کرده است. این در حالی است که هنوز درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد.

ترامپ در پیام ۴ دقیقه‌ای خود در ویدئوی یاد شده می‌گوید: «حالم فوق‌العاده است. عالی هستم. فکر می‌کنم این لطف خدا بود که این بیماری را گرفتم. یک لطف پنهان بود. این بیماری را گرفتم، درباره این دارو شنیدم و گفتم بگذار امتحانش کنم و کاری کرد که باورنکردنی بود، باورنکردنی.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم اگر من به این بیماری مبتلا نشده بودم به این دارو مثل بقیه داروها نگاه می‌کردم ولی واقعاً اثرش عالی بود. می‌خواهم چیزی که من به دست آوردم را به شما هم بدهم. این دارو را برای شما رایگان خواهم کرد و لازم نیست پولی برای آن پرداخت کنید.»

شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده به نظر می‌رسد منظور ترامپ از این دارو محصول شرکت داروسازی «ریجنران» است که در مرحله آزمایش بالینی است و استفاده از آن تأیید نشده است.

رسانه‌های آمریکا پیش از این گزارش داده بودند یکی از داروهایی که برای ترامپ تجویز شده، ترکیبی از پادتن‌های تولیدشده توسط شرکت ریجنران است. تزریق این دارو اعتراض گروهی دیگر از پزشکان را به همراه داشته است.

ساعاتی قبل‌تر، پزشک کاخ سفید مدعی شد که علائم حیاتی «دونالد ترامپ» باثبات هستند و در محدوده نرمال قرار دارند.

تیم پزشکی کاخ سفید علاوه بر این مدعی شدند ترامپ ظرف ۲۴ ساعت گذشته هیچ علامت کرونا نداشته است.

مطابق این ادعا ترامپ در چهار روز گذشته تب نداشته و در خون او پادتن مربوط به ویروس کرونا وجود داشته است. ترامپ برای تنفس از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نکرده و نیازی به استفاده از این دستگاه هم نبوده است.

 «دونالد ترامپ» صبح پنجشنبه هفته گذشته ابتلای خود را به ویروس کرونا اعلام کرده بود. او یک روز بعد به بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن منتقل شده بود. رئیس‌جمهور آمریکا عصر دوشنبه از بیمارستان مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت.

تیم پزشکی ترامپ تاکید کرده که بهبودی کامل او ۱۰ روز طول خواهد کشید.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *