چگونه تاریخچه‌ی فعالیت‌های خود را در گوگل ببینیم و حذف کنیم؟

چگونه تاریخچه‌ی فعالیت‌های خود را در گوگل ببینیم و حذف کنیم؟

چگونه تاریخچه‌ی فعالیت‌های خود را در گوگل ببینیم و حذف کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایرنا زندکی، گاهی اوقات می‌خواهیم از فعالیت‌هایی که در گوگل داشتیم اطلاع داشته باشیم یا شاید چیزی را از تاریخچه‌ی گوگل خود حذف کنیم.

۱. آگاهی‌دهی به کاربران اینترنت: گوگل همه‌ چیز را درباره شما می‌داند

در ابتدا بهتر است بدانید،گوگل با استفاده از نرم‌افزارهایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد اطلاعات دریافت می‌کند. درباره اینکه الان شما کجا هستید و به کجا می‌روید (گوگل مَپ)، نیازهای شما در زمان‌های مختلف (سرچ گوگل)، محل زندگی و محل کار شما (دسترسی به لوکیشن و تخمین حداکثر اقامت شما در محل) و غیره. در واقع ممکن است گوگل یک سیستم پشتیبانی اطلاعات نیز داشته باشد؛ ولی می‌توانیم با شناسایی و حذف تاریچه و اطلاعات خود از گوگل، دسترسی به اطلاعات خود را سخت‌تر کنیم.

۲. چطور فعالیت‌های خود را در گوگل ببینیم؟

ابتدا چک کنید که گوگل شما شخصی‌سازی (یعنی گوگل به واسطه جیمیل یا شماره تلفن شما را می‌تواند شناسایی کند) شده است یا خیر. اگر شخصی‌سازی کردید، کلمه ((Google My Activity)) را سرچ کنید. صفحه‌ای مانند عکس زیر برای شما باز می‌شود.

صفحه را به پایین بیاورید تا گزینه ((internet history)) را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید. حالا شما می‌توانید هر فعالیت اینترنتی که توسط گوگل انجام دادید را مشاهده کنید.

۳. چطور چشمِ گوگل را از خود برداریم؟

قدم اول: این اتفاق خوبی است که گوگل دیگر اطلاعات شما را ذخیره نکند. برای این فرآیند تنها کافی است به گزینه ((My Google Activity)) و سپس به ((Activity Controls)) بروید. مطابق شکل زیر گزینه  ((Web & App Activity)) را خاموش کنید.

قدم دوم: سپس روی گزینه ((Pause)) کلیک کنید.

قدم سوم: برای اینکه دیگر گوگل از شما تاریخچه‌ای را ثبت نکند، بهتر است در آخر مطابق عکس زیر روی گزینه ((Delet Activity by)) کلیک کنید.

قدم چهارم: در آخر هم روی گزینه ((All time)) کلیک کنید. دیگر گوگل از فعالیت‌های شما در فضای اینترنتی خود، تاریخچه‌ای ثبت نمی‌کند.

منبع: ریدرز دایجس

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *