«عطر داغ» برای زنان ساخته شده است

«عطر داغ» برای زنان ساخته شده است

«عطر داغ» برای زنان ساخته شده است.

عطر داغ به فاجعه‌ای می‌پردازد که در جامعه ما سال‌ها است در حال رخ دادن است و فیلم‌های کمی در مورد آنها ساخته شده است؛ قتل‌های ناموسی.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایرنا زندگی، فیلم سینمایی «عطر داغ» ساخته علی ابراهیمی است. کارگردانی جوان که بی سروصدا این فیلم را ساخت و در مصاحبه‌ای بعد از قتل رومینا به دست پدرش گفته بود که کاش پدر رومینا فیلم عطرداغ را دیده بود. فیلمی که ابتدا «عطر تلخ» نام داشت و به «عطر داغ» تغییر نام داد.

عطر داغ سال گذشته به روی پرده رفت اما تنها پس از گذشت سه روز از شروع اکران این فیلم، سالن‌های سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شدند و حالا پس از بازگشایی مجدد، بار اکران می‌شود و باز هم با تعطیلی مهرماه مواجه شد.

سوژه ملتهب کارگردان جوان

علی ابراهیمی، بازیگر، کارگردان و نوازنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «ستایش»، فیلم سینمایی «شکار خاموش» و فیلم سینمایی «خنده در باران» فعالیت داشته است.

ابراهیمی کارگردان جوانی است که در نخستین تجربه فیلمسازی خود به سراغ موضوعی ملتهب از دل اتفاقات جامعه رفته است و تلاش کرده آن را با روایتی جذاب به مخاطب فیلم عرضه کند. قصه درباره دختری به نام مریم است که مجبور می‌شود یک شب بیرون از خانه سر کند، اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که قصه را پیش می‌برد.

ابراهیمی پیشتر در مصاحبه‌ای در مورد ایده ساخت فیلم گفته بود: « نویسنده کار علی حمیدنژاد است و ما سال‌هاست با هم دوست هستیم. علی در سینما عکاس بود و من طراح صحنه و لباس، از زمانی که دغدغه فیلمسازی برای من بوجود آمد برای او نیز دغدغه نویسندگی پیش آمد.

مدتی با هم می نوشتیم و فیلم کوتاه می‌ساختیم. «عطر داغ» ایده یک خطی داشت که علی برای من مطرح کرد و با هم شروع به نوشتن کار کردیم. او یک روز در خیابان دختری را دید که با عجله در پیاده‌رو در حال حرکت بود  و از کوله پشتی‌اش مقنعه‌ای در آورد و با شالش عوض کرد. این یک تصویر برای ما موضوعی شد که ساعت‌ها درباره آن صحبت کردیم و به دنبال چرایی‌های آن گشتیم.»

‌قتل‌های ناموسی

عطر داغ به فاجعه‌ای می‌پردازد که در جامعه ما سال‌ها است در حال رخ دادن است و فیلم‌های کمی در مورد آنها ساخته شده است؛ قتل‌های ناموسی.

ابراهیمی در این مورد گفته بود: «زمانی که من این فیلم را ساختم عده‌ای گفتند مگر داریم چنین چیزی که پدر تا این اندازه تعصب داشته باشد. پاسخ من هم این بود که بله داریم و این روزها متاسفانه کم نیست اخباری از تعصبات کورکورانه پدران و همسرانی که دست به قتل نوامیس خود می‌زنند. رومینا و زنان دیگر قربانی همین تعصبات هستند.

تعصب با خود جهل می‌آورد و این مسائل باعث می‌شود تا اتفاقاتی شبیه عطر داغ بیفتد. ای کاش پدر رومینا این فیلم را دیده بود، حداقل شاید درصدی روی تصمیماتش اثر می‌گذاشت.»

خاطره اسدی، مهردادصدیقیان، بهاره کیان افشار، شیوا مکی نیان، احسان امانی و سیما تیر انداز با هنرمندی شهرام حقیقت دوست بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *