سیستم خودران تسلا حروف قرمز را با چراغ قرمز اشتباه گرفت!

سیستم خودران تسلا حروف قرمز را با چراغ قرمز اشتباه گرفت!

سیستم خودران تسلا حروف قرمز را با چراغ قرمز اشتباه گرفت!

سیستم خودران خودروهای برقی و خودران تسلا حروف قرمز تابلوی یک پمپ بنزین را با چراغ راهنمایی اشتباه گرفت و به نظر می‌رسد این سیستم هنوز مسیری طولانی در پیش دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت و به نقل از آی ای، هفته گذشته در مورد عرضه نسخه بتا و کامل رانندگی خودران تسلا برای چند صاحب خودروهای تسلا گزارش دادیم. اگرچه فناوری خودران یا همان رانندگی خودکار طی چند سال گذشته به طرز غیر قابل انکاری مسیر پیشرفت طولانی را طی کرده است، اما هرگز نباید از این نکته غافل شد که این فناوری هنوز هم باید راه زیادی را طی کند.

شاهدی بر این ادعا، موردی است که یکی از صاحبان تسلا به تازگی با آن برخورده است و فیلمی را بارگذاری کرده که نشان می دهد خودروی تسلا مدل ۳ وی، تابلوی یک پمپ بنزین را با چراغ راهنمایی اشتباه می گیرد.

این فیلم، نمایی از داخل خودروی تسلا مدل ۳ را نشان می دهد که سیستم “اتوپایلت” این خودرو با دیدن یک بنر در پمپ بنزین که با حروف قرمز رنگ روی آن نوشته شده است، آن را با چراغ راهنمایی اشتباه می گیرد.

شخصی که این فیلم را ضبط می کند، زاویه دوربین را از داخل کابین خودرو تغییر می دهد تا نشان دهد چه چیزی در مقابل ماشین قرار دارد و دو بنر عمودی که کلمه “coop” با حروف قرمز و نارنجی پررنگ روی آن نوشته شده، دیده می شود و متوجه می شویم که “اتوپایلت” آن را با چراغ راهنمایی اشتباه گرفته است.

هنگامی که باد این بنرها را تکان می دهد، “اتوپایلت” تصور می کند که رنگ های چراغ راهنمایی در حال عوض شدن است، چرا که حروف “o” روی بنرها را همان چراغ راهنمایی می بیند.

خوشبختانه وضعیت خطرناکی در این مورد حاکم نیست، اما نقص نشان داده شده در این فیلم به عنوان یک یادآوری مهم است که سیستم “اتوپایلت” تسلا از پیشرفت کافی برخوردار نیست که بتواند به راحتی به رانندگان اجازه دهند تا بیخیال فرمان و رانندگی شوند و به خودروی خود اعتماد کامل داشته باشند.

اگرچه “ایلان ماسک” بنیانگذار و مدیر عامل تسلا اخیراً اظهار داشت که به روزرسانی جدید نسخه بتای کاملاً خودران این شرکت در مقایسه با نسخه قبلی آن دچار یک “جهش کوانتومی” شده است، اما در یادداشت های منتشر شده برای این به روزرسانی تأکید شده است که این سیستم ممکن است در بدترین زمان ممکن کار اشتباهی انجام دهد، بنابراین رانندگان باید همیشه دستان خود را روی فرمان نگه دارند و حواسشان به محیط اطراف باشد.

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *