اسکوچیچ از لحاظ بازیکن در تیم ملی ایران ثروتمند است

اسکوچیچ از لحاظ بازیکن در تیم ملی ایران ثروتمند است

اسکوچیچ از لحاظ بازیکن در تیم ملی ایران ثروتمند است

کارشناس فوتبال ضمن تمجید از عملکرد و پیروزی تیم ملی ایران مقابل بوسنی گفت: «اسکوچیچ در تیم ملی ایران دست بسیار پری دارد و از لحاظ بازیکن ثروتمند است».

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، امیر حاج رضایی  در گفت وگو با ایرنا، در خصوص پیروزی شب گذشته(پنجشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بوسنی در دیداری دوستانه اظهار داشت: «اینکه بخواهم اسکوچیچ را با ویلموتس مقایسه کنم، اعتقادی ندارم چون شرایط دائما در حال تغییر است. تنها چیزی که می‌دانم این است که دست اسکوچیچ بسیار پر و به قول معروف او از لحاظ بازیکن در تیم ملی ثروتمند است».

وی ادامه داد: «تیم ملی به شکل عجیبی کلی بازیکن با استعداد دارد. شب گذشته دیدید که در نبود ۶ یا هفت بازیکن اصلی باز هم چقدر بازیکن خوب در اختیار داشت. این از یک طرف باعث خوشحالی است و از یک طرف کار اسکوچیچ را سخت می‌کند».

این کارشناس فوتبال افزود: «تیم ملی در نیمه دوم بازی با بوسنی کاملا تفکرات اسکوچیچ را در زمین پیاده کرد. اسکوچیچ به پرس زیاد و باز پس‌گیری توپ اعتقاد دارد و هر دو گل را هم با این روش به ثمر رساندیم. پیروزی مقابل بوسنی نشان داد که همه بازیکنان تیم ملی چه که آنهایی که شب گذشته بازی کردند و چه آنهایی که نبودند کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارند».

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط کنونی تیم ملی شانسی دارد تا از گروه خود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود کند؟ گفت: «پیروزی خوبی مقابل بوسنی به دست آوردیم. این برد نسبت به پیروزی مقابل ازبکستان تفاوت‌های زیادی داشت، چون یک تیم اروپایی را بردیم که قبلا ما را در جام جهانی شکست داده بود. نحوه بازی شب گذشته تیم ملی و وجود این همه بازیکن پر استعداد امیدهای ما را بسیار پر رنگ کرد. دیدید که شب گذشته هر بازیکنی که به زمین می‌آمد با استعداد و ستاره بود، این نشان می‌دهد که جای هیچ بازیکن در ترکیب تیم ملی تضمین شده نیست.»

وی خاطر نشان کرد: «در پست دفاع راست وریا غفوری و رامین رضاییان به هر دلیلی مورد نظر سرمربی نیستند اما می‌بینیم که صادق محرمی و سیامک نعمتی در این پست بازی می‌کنند و عالی هستند. ما در دفاع چپ، هافبک و خط حمله هم چنین شرایطی داریم و تعداد زیادی بازیکن با استعداد هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. به هر حال تغییر نسل در هر تیمی اجباری است اما می‌شود این کار را با برنامه‌ریزی انجام داد».

کارشناس فوتبال با اشاره به گلزنی کاوه رضایی و مهدی قائدی برای تیم ملی و اینکه آیا این دو بازیکن می توانند در بازی‌های رسمی هم جای طارمی و آزمون را بگیرند، گفت: «باید ببینیم که تفکرات سرمربی چه چیزی است اما رضایی و قائدی بطور قطع توانایی بازی در ترکیب ثابت تیم ملی را دارند. در هر بازی این سرمربی است که مشخص می‌کند تیمش با چه تفکری به زمین برود خوشبختانه اسکوچیچ به معدن بازیکن دسترسی دارد و دستش در این خصوص باز است. وقتی بازیکن خوب داشته باشید به راحتی می‌توانید در زمین تغییر تاکتیک دهید. مسلما رضایی و قائدی توانایی رقابت برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را دارند.»

حاج رضایی خاطر نشان کرد: «از برد مقابل بوسنی لذت بردم و از اینکه تیم ملی این همه بازیکن با استعداد مهم و تاثیرگذار دارد کیف کردم. خوشبختانه فوتبال ایران از نظر نیروی انسانی هیچ مشکل و کمبودی ندارد».

وی در واکنش به این مساله که خیلی‌ها منتقد اسکوچیچ در تیم ملی هستند و حتی به او انگ دلالی هم زده می‌شود، گفت: «اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و باید از او حمایت شود. اسکوچیچ به غلط یا درست هدایت تیم ملی را برعهده دارد. باور کنید اگر گواردیولا هم سرمربی تیم ملی شود باز انگ دلالی را به او می‌زنند. اسکوچیچ سرمربی کنونی تیم ملی است و ما هم باید از او حمایت کنیم و هم او را درست نقد کنیم. به هر حال نباید کاری کنیم تا به زیان تیم ملی باشد. اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی هم قابل حمایت و هم قابل نقد است.»

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دیداری دوستانه برابر بوسنی به برتری ۲ بر صفر دست یافت.

 

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *