رقم ۵۰ میلیونی وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ثابت ماند

رقم ۵۰ میلیونی وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ثابت ماند

رقم ۵۰ میلیونی وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ثابت ماند

براساس جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، رقم وام ازدواج جوانان علی‌رغم تورم شدید سالانه و افزایش قیمت کالا و خدمات، همان ۵۰ میلیون تومان امسال بوده و تغییر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، طبق جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، رقم وام ازدواج همان ۵۰ میلیون تومان امسال در نظر گرفته شده و دولت قصدی برای افزایش آن ندارد. وام ازدواج جوانان در بودجه سال ۹۹ به همت نمایندگان مجلس به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و تبدیل به قانون شد.

 

همچنین سجاد مهدی زاده مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی اخیر در مورد تعداد وام ازدواج پرداخت شده از سوی بانک‌ها گفته است: تا پایان مهر امسال، ۵۰۲ هزار و ۴۰۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

 در حالی دولت قصد ثابت نگه داشتن وام ازدواج جوانان را دارد که تورم نقطه‌ای آبان ماه برای گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با به ۴١.٨ درصد افزایش یافته است. افزایش چند برابری قیمت کالا و خدمات به ویژه لوازم خانگی در دو سال اخیر قدرت خرید خانوارها به خصوص زوج‌های جوان را به شدت کاهش داده است و این مسئله مغایرت با قوانین بالادستی نسبت به افزایش ازدواج جوانان و تشویق به فرزندآوری و مباحث پیرامونی دارد.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *