زنی که به «مارادونا» ادای احترام نکرد، تهدید به مرگ شد

زنی که به «مارادونا» ادای احترام نکرد، تهدید به مرگ شد

زنی که به «مارادونا» ادای احترام نکرد، تهدید به مرگ شد

«پائولا داپِنا» فوتبالیست اسپانیایی که در جریان دیدار دوستانه تیم زنان ویاخس اینتریاس برابر دیپورتیوو در لیگ دسته سوم فوتبال زنان این کشور از ادای احترام به «دیگو مارادونا» اسطوره فقید آرژانتین امتناع کرده بود، تهدید به مرگ شد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایرنا، پیش از آغاز این دیدار دوستانه، تمامی بازیکنان به غیر از داپنا در دایره مرکز زمین به صف شده و به نشانه ادای احترام به مارادونا در حالت ایستاده و سرها رو به پایین، یک دقیقه سکوت کردند.

مارادونا در حالی که ۶۰ سال داشت، چهارشنبه شب هفته گذشته به دلیل حمله قلبی درگذشت.

داپنا برخلاف سایر بازیکنان به جای ایستادن و سکوت، پشت به سایر بازیکنان روی زمین نشست.

وی در خصوص پیام تهدید به مرگ گفت: «تنها من تهدید نشدم بلکه هم تیمی‌هایم نیز در فضای مجازی تهدید شدند. پیام‌هایی با این مضمون دریافت کردیم  «آدرس خانه‌ات را پیدا می‌کنم و پاهایت را خواهم شکست.»

مرگ مارادونا همزمان بود با روز جهانی حذف خشونت علیه زنان.

اسطوره آلبی سلسته در سال ۲۰۱۴ و پس از انتشار ویدئویی از وی در حال کتک زدن همسرش «اولیویا»، مجبور شد تا به اتهامات مبنی بر خشونت خانگی پاسخ دهد.

مارادونا در آن زمان گفته بود: تلفن را بلند کردم اما بخدا قسم که هرگز هیچ زنی را نزده‌ام. آن حادثه بلافاصله تمام شد. تلفن را پرت کردم نه چیز دیگر.

داپنا که یک آموزگار است، گفت که چشم‌پوشی کردن از گذشته مارادونا، «ریاکار» خواهم بود.

وی در این‌باره گفت: «مرگ مارادونا به طور کامل روی آن روی سایه انداخت. ما به جای آنکه با استفاده از این جنبش (منع خشونت علیه زنان) روی مرگ زنان تمرکز کنیم، تنها در مورد مارادونا و اینکه او برای همه چه اسطوره بزرگی بود، حرف زدیم. از نظر من، مارادونا از حیث فوتبال مهارت‌ها و کیفیت خارق العاده‌ای داشت اما از لحاظ انسانی و شخصیتی، انتظارات را برآورده نکرد. از اینکه من تنها زنی بودم که از ادای احترام به مارادونا امتناع کردم، «غافلگیر» شدم».

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *