پاسخ به شبهات بودجه بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی/ ایجاد ردیف بودجه با پیشنهاد مجلس

پاسخ به شبهات بودجه بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی/ ایجاد ردیف بودجه با پیشنهاد مجلس

پاسخ به شبهات بودجه بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی/ ایجاد ردیف بودجه با پیشنهاد مجلس

سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به شبهات رسانه‌ای درباره بودجه بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اعلام کرد: این ردیف سال گذشته از سوی مجلس در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به متن قانون بودجه ۱۳۹۹ اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به شبهات رسانه‌ای درباره بودجه بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اعلام کرد: این ردیف سال گذشته از سوی مجلس در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به متن قانون بودجه ۱۳۹۹ اضافه شد.

در سال ۱۳۹۸ هم­زمان با شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی بود که دو ردیف به ­شرح زیر در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسید:

۱-    ردیف ۱۱۱۳۷۷ با عنوان: طرح شهید سلیمانی (پیشرفت و آبادانی دهستان­ها)

۲-    ردیف ۱۱۱۳۹۸ با عنوان: بنیاد فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی

ردیف­‌های مذکور در صفحات ۱۰۸ و ۱۰۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ (ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف) درج و منتشر شده است.

این دو ردیف مشابه سایر ردیف­های مربوط به ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تکرار و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

عموم ردیف­های بودجه‌­ای سپاه به نام شهدای گرانقدر نام­گذاری شده است، لذا دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام «شهید حاج قاسم سلیمانی» ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده معزز سردار دل­ها گناه بزرگی است که عده‌­ای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوء استفاده می‌­نمایند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *