مخالفت میرسلیم با نامزدی قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

مخالفت میرسلیم با نامزدی قالیباف در انتخابات 1400

مخالفت میرسلیم با نامزدی قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

مخالفت میرسلیم با نامزدی قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران با انتقاد از عملکرد قالیباف در جایگاه ریاست مجلس به جام جم گفت: «جناب آقای قالیباف کوله‌باری از تجربه عملیاتی در دوران جنگ تحمیلی، فرماندهی نیروی هوایی سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی و سپس شهرداری تهران را با خود حمل می‌کند. البته این تجربیات هیچ‌کدام در جهت تسهیل مدیریت مجلس شورای اسلامی نیست و ایشان برای موفقیت خود باید سعی کند از نیروهای باتجربه در میان نمایندگان مجلس کمک بگیرد تا جبران خلأ را بکند. البته در این زمینه اقداماتی را نیز شروع کرده، ولی قدری تأخیر دارد که همین امر صدماتی را متوجه جایگاه او به عنوان خدمتگزار مجلس کرده و مانع شکل‌گیری تحولات اساسی مورد نیاز برای استقرار و پویایی کامل مجلس انقلابی شده است. مماشات آقای قالیباف در مواردی با دولت قابل توجیه نبوده و نیست.»

میرسلیم درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: «هنوز برای اظهارنظر دقیق زود است، اما آنچه در افواه عمومی مطرح است که باید از احتمالات دور کرد، نامزد شدن برخی از شخصیت‌ها است: جناب آقای رئیسی که اقدامات ارزشمندی را در قوه قضاییه آغاز کرده و تکمیل این کار با خود او است که به اتکای تجربه‌ای که در آن قوه دارد، اصلاحات دستگاه قضا را به سرانجام مطلوب برساند، ضمن آن‌که بی‌اعتنایی به حکم رهبر معظم انقلاب را در اخلاق ایشان سراغ ندارم.

احتمال دیگر هم به نامزدی جناب آقای قالیباف برمی‌گردد که اکنون در رأس قوه مقننه قرار گرفته و باید به کمک نمایندگان و در خدمت به آنها، کوشش طاقت‌فرسایی برای بازگرداندن اثربخشی مجلس انقلابی به در رأس امور بودن از خود نشان دهد. چراکه اگر مجلس اصلاح نشود، امیدی به اصلاح کشور و بهبود شرایط در جمهوری اسلامی به عنوان مردم‌سالاری دینی نباید داشت؛ ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و تباهی‌ها را باید در عملکرد ضعیف و نامناسب مجلس به‌ویژه در بخش نظارتی آن سراغ گرفت. به‌علاوه من در اخلاق سیاسی جناب آقای قالیباف نمی‌بینم که با بی اعتنایی به  مردمی که او را انتخاب کرده‌اند و توهین به مجلس، ریاست قوه مقننه را ابزاری برای دستیابی حریصانه به ریاست‌جمهوری احتمالی قرار دهد.»

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *