روحانی: سرنگونی ترامپ مشابه فرار شاه معدوم از ایران است

روحانی: سرنگونی ترامپ مشابه فرار شاه معدوم از ایران است

روحانی: سرنگونی ترامپ مشابه فرار شاه معدوم از ایران است

روحانی: سرنگونی ترامپ مشابه فرار شاه معدوم از ایران است/ سیاست فشار حداکثری شکست خورد

‌رئیس‌جمهور گفت: امروز در آمریکا بحث پایان یک دولت و آغاز یک دولت جدید نیست وبلکه یک سقوط همراه با سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید را می‌بینیم و نشان از این دارد که قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون در دنیا پایان خوبی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: امسال در ایام سالروز فرار شاه معدوم با حادثه‌ای مواجهیم که شبیه آن در سطح دیگری از جهان رخ می‌دهد؛ آن‌روز در ۲۶ دی ماه فرار آن مزدور نمادی برای رسوایی و پایان استبداد و استعمار خارجی در ایران بود و امروز هم با یک پدیده کم‌نظیری از سقوط یک مستبد دیگری در آمریکا مواجه هستیم.

وی افزود: امروز در آمریکا بحث پایان یک دولت و آغاز یک دولت جدید نیست وبلکه یک سقوط همراه با سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید را می‌بینیم و نشان از این دارد که قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون در دنیا پایان خوبی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در طول این سه سال گذشته که مردم عزیز و صبور ما در برابر این تروریست بزرگ تاریخی مقاومت کردند و علی‌رغم اینکه آن‌ها می‌خواستند نظام را سه‌ماهه سرنگون کنند، خودشان با روسیاهی سرنگون شدند و این‌روزها پایان یک دولت نیست و ما شاهد شکست یک سیاست هستیم؛ سیاست فشار حداکثری نسبت به یک ملت بزرگ و شکست سیاسی تروریست اقتصادی که آن‌ها می‌خواستند زندگی مردم را به‌هم بریزند و ما در پایان این سه سال جنگ و خشونت و اقدامات تروریستی، شاهد احیای اقتصاد کشورمان هستیم.

روحانی عنوان کرد: اکنون و در در پایان سال ۹۹ علی‌رغم همه فشارها، شاهد حرکت و ثبات در اقتصاد کشور هستیم و انتظارات تورمی امروز شرایط دیگری پیدا کرد و مردم افق روشن‌تری را در پیش روی خود می‌بینند. وضعیت رشد اقتصادی ما تغییر کرده و در سال ۹۹ با همه فشارها و ویروس کرونا اقتصاد مثبت در ۶ ماهه بودیم و در پایان شش ماهه دوم هم همه علائم به ما می‌گوید که اقتصاد با نفت و اقتصاد بی‌نفت مثبت خواهد بود. امروز شاهد رشد ۶٫۵ درصدی در بخش صنعت هستیم و نشان می‌دهد که جهش و رونق تولید چیزی است که در جامعه خودمان وجود دارد.

وی ادامه داد: در صنعت ساختمان که شاهد رکود بودیم، شاهد حرکتی مناسب در ساختمان‌های مناطق شهری با رشد ۴٫۲ درصد هستیم؛ وقتی مسکن حرکت می‌کند پیشران حرکت در بسیاری از مشاغل و صنایع است و می‌توانیم شاهد روند خوبی باشیم. در تجارت کشور هم شاهد رشد و حتی در ماه های اخیر شاهد رشد در صادرات هستیم و همه این حقایق این واقعیت را به ما می‌گوید که نه‌تنها سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی آمریکا با شکست قطعی و حتمی مواجه شده بلکه طراحان این سیاست هم در حال سرنگونی هستند؛ نه‌تنها دولت این سیاست تمام شده بلکه حیات سیاسی آنان هم برای همیشه به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که فهم سیاسی نداشت بر کشوری مسلط شد و یک وزیر امور خارجه سفیه و یک مشاور امنیت ملی افراطی نادان هم در کنارش قرار گرفته بود؛ خود او هم با تفکر تاجرمآبی و قماربازی داشت، کار را پیش می‌برد که پایان کار او را هم دیدیم. روزی که مردم ایران احساس پیروزی در برابر این فشار و تروریسم را شاهدند، مردم آمریکا شاهد یک شکست بزرگ در زندگی اجتماعی و سیاسی خود و یک شکاف بزرگ در داخل آمریکا هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما گفته بودیم که وقتی یک آدم قانون‌شکن نسبت به ملت‌های مظلوم و مستقل دنیا قانون‌شکنی می‌کند، روزی نوبت خود ملت آمریکا هم فرا می‌رسد اما کسی باور نمی‌کرد که این آدم قانون‌شکن نسبت به ملت خود و نسبت به امنیت خود و نسبت به مرکز قانونگذاری کشور خود دستور آشوب بدهد و آنجا هم مردم را علیه همان دموکراسی که خود معتقد هستند، بشوراند.

 روحانی بیان داشت: پایان مسیر شکستن قانون، زیرپا گذاشتن تعهدات، زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی به نفع ملت‌ها و به نفع خود ملت آمریکاست.  صدماتی که این آدم به آمریکا زده، به این زودی‌ها جبران نمی‌شود. تا بخواهد حیثیت آمریکا به روز قبل از ترامپ برگردد، سالیان دراز طول می‌کشد و بازگشت اعتماد جهانی به آمریکا سال‌ها زمان می‌برد. این خسارت عظیم و بزرگی بود که برای مردم آمریکا در این روزها به طور کامل ملموس و مشهود است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: رسانه‌های خارجی که ضدایران هستند و همیشه ضد منافع ملت ایران حرف می‌زنند و ممکن است چند نفری در هم در داخل از این حرف‌ها تکرار کنند ولی آن‌ها منشأ هستند؛ به جای اینکه بگویند آمریکا چه ظلمی به ملت ایران روا داشت، دنبال نادیده‌انگاری ظلم‌ها و فشارهای آمریکا هستند و می‌خواهند پرده‌ای بیندازند که گویا آمریکا علیه ملت ایران هیچ ظلمی و توطئه‌ای نکرده و این مدیرانِ ایران بودند که یک‌باره ضعیف شدند. این حرف ناروای غلط به‌خوبی آشکار شده و کسانی که می‌گویند مدیریت چند درصد مشکل درست کرده و تحریم چند درصد، وضعیت سال ۹۵ و سال ۹۹ را با هم مقایسه کنند؛ همان مدیرانی که سال ۹۵ کشور را اداره کردند، همان‌ها کشور را در سال ۹۹ با همان قدرت، روحیه و توانمندی بهتر اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچقدر سال‌های ۹۵ و ۹۹ باهم تفاوت دارد، مال جنایت آمریکاست و این تفاوت به تروریسم اقتصاد، آمریکا، تحریم  و فشارهای نابجا بر می‌گردد و البته آن‌ها ناموفق بودند ولی برای ملت ما رنج درست کردند و ملت ما با صبوری خم به ابرو نیاورد و زانو خم نکرد و ایستاد. نام آمریکا را درباره مشکلات نمی‌آورند و هر مشکلی که پیش می آید می‌گویند دولت چرا این‌کار را کرد و چرا آن‌طور عمل نکرد؟

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *