دژپسند: سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است

دژپسند: سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است

دژپسند: سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است

وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: سودآوری شرکت‌های بورسی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران بعد از نشست بخش خصوصی و دولت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته بزرگ عرضه اولیه در بورس به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: این عرضه به صورت مشروط و وابسته به شرایط انجام می شود و در صورت نامساعد بودن اوضاع عرضه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برای هزاران میلیارد تومان تامین مالی امسال از بازار پول و سرمایه برنامه ریزی شده بود، تاکید کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۵۰۰ هزار به سرانجام رسید.

رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: پیش بینی شده تا سال آینده ۱.۴۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار پول و سرمایه و سرمایه گذاری خارجی تأمین مالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال آینده ایجاد شرکت‌های سهامی عام و صندوق‌های پروژه تأمین مالی از بورس را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سرعت و عمق بیشتری به بازار سرمایه خواهیم داد تا تحقق رقم های پیش بینی شده محتمل‌تر شود.

وزیر اقتصاد درباره کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری غیرمستقیم مردم در بورس هستیم زیرا التهابات فعلی بیشتر به دلیل سرمایه گذاری مستقیم مردم در بورس بوده است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم عرضه اولیه‌های بسیاری داشته باشیم اما منتظر هستیم تا حواشی روانی بازار سرمایه حذف شود و این بازار به تعادل برسد.

وی افزود: تحلیل‌های کارشناسان بازار سرمایه نشان می دهد بازار سرمایه در حال عبور از این شرایط است.

منبع:ایرنا

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *