حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۱ درصد کاهش یافت

حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۱ درصد کاهش یافت

حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۱ درصد کاهش یافت

حریرچی: رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۱ درصد کاهش یافته / رفتن به کوه های شمال تهران ۳.۵ برابر شده

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زمانی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به بیش از ۸۴ درصد رسیده بود، گفت: هم اکنون رعایت آن در کشور به ۸۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

« ایرج حریرچی » دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر افزود: در ۱۵ روز گذشته میزان تردد در جاده های کشور به بیش از ۲۴ میلیون تردد افزایش یافته است که در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد رشد پیدا کرده است و این نگرانی های ما را بیشتر می کند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک کم هزینه ترین راه مقابله با کرونا است، اظهار داشت: دو ماه آینده بسیار حساس است، باید سعی کنیم سیر نزولی، نزولی تر شود در غیر اینصورت باید منتظر عواقب بسیار ناگوار و شومی در افزاشی فوتی های کرونا باشیم.

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهند که تردد افراد پیاده امسال به نسبت سال گذشته که کرونا وجود نداشته ۴ درصد کاهش یافته در حالی که این ۴ درصد به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا کاهش تردد افراد پیاده در کشور در برخی از زمان ها به ۲۵ درصد نیز کاهش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حالی که ما نگران تردد خودرو و افراد پیاده هستیم رفتن به کوه های شمال تهران ۳.۵ برابر شده است.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود : هرچه رعایت پروتکل ها بیشتر شود میزان فوتی های و بستری های ما کمتر و هر چه پروتکل ها کمتر رعایت شود میزان مراجعات سرپایی، بستری و فوتی ها بیشتر می شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد : در صورتی که با رعایت پروتکل ها وضعیت مقابله با این ویروس بهتر شود پیش بینی ما این است که در فروردین و اردیبشهت ماه سال آینده متوسط روزانه فوتی های ما به حدود ۳۰ نفر کاهش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۳۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۵۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ درکشور شناسایی شد و ۸۱۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستانهای های نارنجی در استانهای شمالی آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

لاری گفت: سالمندان از گروههای پر خطر آسیب پذیر کرونا هستند بنابراین توصیه وزارت بهداشت این است که سالمندان برای خرید مایحتاج و امور روزمره از خانه خارج نشوند و این کار به افراد دیگری غیر از سالمندان سپرده شود.

وی افزود: لازم است برای محافظت از سالمندان تا جای ممکن از خروج آنان از خانه به خصوص افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی و تنفسی جلوگیری شود و در صورت ضرورت از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد سالمندان استفاده نشود.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *