کمیسیون تلفیق بستر جذب افراد پشت نوبتی دستگاه‌های حمایتی را فراهم کرد

کمیسیون تلفیق بستر جذب افراد پشت نوبتی دستگاه‌های حمایتی را فراهم کرد

کمیسیون تلفیق بستر جذب افراد پشت نوبتی دستگاه‌های حمایتی را فراهم کرد

کمیسیون تلفیق بستر جذب افراد پشت نوبتی دستگاه های حمایتی را فراهم کرد


عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس، از تعیین مبلغ قابل توجه ۱۰ هزار میلیاردى برای دستگاه های حمایتی خبر داد که بستر لازم برای جذب افراد پشت نوبتی و ارائه خدمات متنوع تر به سایر مستمری بگیران آنها را فراهم می کند.


به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، مجتبی رضاخواه در مورد میزان اعتبارات تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای حمایت از جامعه معلولان ، گفت: ما در کمیسیون تلفیق بودجه بهزیستی را به طور قابل توجهی افزایش دادیم ، کما این که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور ارتقا کیفیت خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تخصیص دادیم.

نحوه ارائه خدمات مطلوب تر به معلولان در سال ۱۴۰۰

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ، با این اقدام افرادی که پشت نوبت دریافت خدمات دستگاه های حمایتی بودند می توانند تحت پوشش قرار بگیرند و افرادی نیز که تحت پوشش این دستگاه ها قرار دارند از خدمات متنوع تری بهره مند شوند.

البته در کنار ردیفی که برای افزایش بودجه دستگاه‌های حمایتی تعیین شد ، مبلغی هم برای پرداخت حقوق و مستمری به این افراد در نظر گرفته شده است.

ما هنوز به جداول اصلی ورود پیدا نکرده ایم ، اما در تبصره ۱۴ اعتبارات قابل توجهی را به بهزیستی تخصیص دادیم که به دنبال آن ، افرادی که طبق ضوابط این سازمان باید مشمول برنامه های حمایتی قرار می گرفتند اعم از معلولان ، سالمندان و …. که در گذشته به دلیل کمبود بودجه حمایت نمی شدند و پشت نوبتی بودند ، تحت پوشش قرار خواهند گرفت. همچنین برای معلولان که زیر مجموعه سازمان بهزیستی هستند ، با افزایش بودجه این بخش ، امکان ارائه خدمات بهتر به آنها نیز فراهم خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی مشکل دیگری که جامعه معلولان با آن مواجه هستند ، این است که سرانه این بخش باید افزایش پیدا کند که این موضوع را نیز در زمان ورود به جداول اصلی لایحه بودجه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

امیرحسین زندی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *