مطالبات مردمی استان بوشهر

مطالبات مردمی استان بوشهر

مطالبات مردمی استان بوشهر

موقعیت جغرافیایی با خصوصیاتی مانند اب و هوا یا وجود منابع یا ذخایر و…. گاهی اوقات شرایط سختی را به مردم یک منطقه تحکیم میکند که سلامتی و حتی سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار میدهد که دولت ها به عنوان بخشی از وظایف خود مکلف به ارائه خدماتی برای تسهیل شرایط زندگی مردم ان مناطق میباشند. تعهدات و وظایف دولتها در قبال بومیان یک منطقه به مراتب افزایش می یابد اگر به هر دلیلی مثل استخراج منابع شرایط دشوارتری را برای مردم بوجود بیاورد.

در استان بوشهر در شهرهایی مانند عسلویه، کنگان یا جم که سرشار از نعمت های خداوند هستند و به بعنوان ذخایر اصلی انرژی و همچنین به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران به شمار میروند، استخراج، فراوری و دیگر فعالیت ها در حوزه منابع زیرزمینی شرایط فوق العاده خطرناکی را برای سلامت افراد و همچنین شرایط سختی را برای زندگی افراد به وجود اورده که بر اساس قانون و حقی که مردم ان مناطق به گردن کشور دارند دولت موظف است تا امکانات یا شرایط ویژه ای را در اختیار مردم قرار دهد که ایا این اقدامات صورت گرفته یا خیر جای بحث و گفتگو دارد.

در شهرهای مذکور حتی حق تنفس طبیعی و بی خطر هم از مردم ستانده شده است به حدی که ثانیه ثانیه افراد گازهای سمی تولید شده توسط پالایشگاه ها را استنشاق میکند. یا گاهی اوقات توسط شعله های اتش سر به فلک کشیده مشعلهای پالایشگاه ها دمای هوا از محدوده صبر یک انسان بالاتر میرد و یا تجمع نیروی انسانی در این شهرها میتواند امنیت و اسایش افراد را به خطر بیاندازد و همچنین رفت و امدها و افزایش میزان حمل و نقل تحمیل شده در ان مناطق فشار زیادی را بر دوش مردم و همچنین شرایط زیست محیطی ان مناطق وارد میکند که در نتیجه کیفیت زندگی مردم راکاهش میدهد. در قبال این همه ناملایمات وارد شده بر مردم کم لطفی دولت ها هم متاسفانه بار سنگین تری را بر دوش مردم گذاشته است.

مطالبات مردم ان مناطق روشن و شفاف است و بارهای بار از طریق مجراهای مختلف خواسته ها و نیازهای خود را به گوش مسئولین رسانده اند اما تا امروز مسئولین شهر و استان چه پاسخی به مردم داده اند و چه اقدامی صورت گرفته است؟!

طبیعتا هیچ اقدامی صورت نگرفته چرا که اگر شده بود امروز تغییری در شرایط مشاهده شده بود. ما مردم منتظره پاسخ مسئولین هستیم که گزارشی از عملکرد خود در این حوزه ارائه کنند.

بر اساس قانون جریمه آلایندگی هوا که باید در جیب مردم منطقه قرار داده شود چرا به دست مردم نمیرسد؟!

حداقل انتظار مردم شامل

١. تخفیف یا معافیت مالیاتی برای بومیان منطقه.

٢. پرداخت جریمه الایندگی هوا به مردم منطقه.

٣. ارائه خدمات بهداشتی درمانی به خصوص برای انجام ازمایشات و درمان بیماری های مرطبت با الودگی های زیست محیطی منطقه به صورت رایگان.

۴. اختصاص تسهیلات بانکی ویژه برای مردم منطقه.

۵. فراهم سازی شرایط و امکانات جهت افزایش کیفیت تبادلات و فعالیت های بندری به منظور رونق اقتصادی منطقه.

۶. استفاده حداکثری از بومیان منطقه در پالایشگاه ها جهت افزایش اشتغال زایی.

بوشهر بوشهر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *