احمد خاتمی: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است

احمد خاتمی: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است

احمد خاتمی: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است

احمد خاتمی: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است / کسانی که در مظان هستند برنامه هایشان را مطرح کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده، گفت: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است
سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، به تبیین نکاتی پیرامون ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان پرداخت و گفت: مؤمنان در این ماه های مبارک به مناجات های خالصانه می پردازند و برای تقرب به درگاه الهی روزه می گیرند.
وی ادامه داد: سال گذشته توفیق اعتکاف را داشتیم، اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا ممکن است این توفیق را نداشته باشیم، اما امیدواریم بتوان با رعایت مسائل بهداشتی و تدابیر لازم امکان اعتکاف وجود داشته باشد.
احمد خاتمی با بیان اینکه در سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان امید به قدرت لایزال الهی موج می زند، تصریح کرد: با امید به دشمن گره باز نمی شود، بلکه با امید به خداوند، خودباوری فردی و ملی با توکل به خداوند و ترویج فرهنگ «ما می توانیم» می توانیم گره ها و مشکلات را باز کنیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت امام هادی(ع) و بیان اینکه ایشان زیارت جامعه کبیره، زیارت مولا علی(ع) در روز غدیر و امام شناسی بدون غلو را برای ما به یادگار گذاشتند، قیام مردم تبریز و ارتحال آیت الله ضیاء آبادی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایشان عالم برجسته اخلاق بودند و امیدواریم راه این بزرگان از سوی همگان ادامه یابد.
وی ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی خودرویی و موتوری که به صورت با شکوه انجام پذیرفت، تأکید کرد: حضور پرشور مردم نشانگر وفای به عهد، عمل صالح، شکرگزاری نسبت به انقلاب، حضور در صحنه، ولایتمداری، بیعت با ولایت، اتصام بحبل الله و بصیرت ویژه آنها بود.
احمد خاتمی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده خاطرنشان کرد: کشور فضای انتخاباتی برای ریاست جمهوری پیدا کرده است و گرم شدن فضای انتخابات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم خروجی آن حضور پرشور مردم در صحنه باشد؛ امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مردم سرنوشت خودشان را خودشان رقم می زنند.
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: دشمنان می خواهند فضای انتخابات کم رونق و کمرنگ باشد، از این رو شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.
وی عنوان داشت: در انتخابات آن چیزی که مهم است، رفتار قانونی است و همه دست اندرکاران باید قانونی عمل کنند، زیرا بی قانونی و شکستن قوانین به منزله در هم شکستن مصلحت کشور است.
احمد خاتمی ابراز کرد: کسانی که در مظان هستند و می خواهند کاندیدا شوند به صحنه آمده و برنامه هایشان را مطرح کنند و از تخریب همدیگر بپرهیزند؛ کاندیداها و هوادارنشان توهین، غیبت و تهمت نداشته باشند، بلکه سعی کنند انتقاد سازنده داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران سفرهای رؤسای قوه مقننه و قوه قضاییه به روسیه و عراق را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سفر رییس قوه مقننه به روسیه نشان داد که ما در سیاست های خارجی خود متوازن عمل می کنیم، هم به شعار نه شرقی نه غربی و هم به حفظ تمامیت ارضی کشورمان پایبندیم و هم دروازه کشور را به روی دیگران جز رژیم صهیونیستی و دولت متخاصم آمریکا نمی بندیم؛ هر زمان «هر فلسطینی یک رأی» محقق شد و هر موقع دولت متخاصم آمریکا دست از خصومت برداشت موضع ما هم عوض می شود.
وی تأکید کرد: برای ما مهم برگشتن و برنگشتن آمریکا به برجام نیست، بلکه مسأله مهم رفع تحریم های ظالمانه است؛ رهبری فرمودند حتی اگر آمریکا بدون رفع تحریم ها به برجام برگردد چه بسا مضر هم باشد؛ سخن این است که اگر آمریکایی ها به تعهداتشان در عمل وفادار باشند ما باید آن را راستی آزمایی کنیم

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *