چمران درباره انتخاب نامزد واحد اصولگرایان: با این همه آدم که «مَن، مَن» می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود / خدا به ما رحم کند

چمران درباره انتخاب نامزد واحد اصولگرایان: با این همه آدم که «مَن، مَن» می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود / خدا به ما رحم کند

چمران درباره انتخاب نامزد واحد اصولگرایان: با این همه آدم که «مَن، مَن» می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود / خدا به ما رحم کند

چمران درباره انتخاب نامزد واحد اصولگرایان: با این همه آدم که «مَن، مَن» می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود / خدا به ما رحم کند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره آخرین وضعیت جلسات این شورا برای انتخاب نامزد واحد اصولگرا، گفت: «با این همه آدم که “مَن، مَن” می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود، خدا به ما رحم کند! برخی از رییسی نام می‌برند ولی ما هنوز وارد مصادیق نشدیم.»
ایرنا: عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره آخرین وضعیت جلسات این شورا برای انتخاب نامزد واحد اصولگرا، گفت: «با این همه آدم که “مَن، مَن” می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود، خدا به ما رحم کند! برخی از رییسی نام می‌برند ولی ما هنوز وارد مصادیق نشدیم.»
مهدی چمران درباره تمایز انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری با انتخابات گذشته گفت: افزایش روشن بینی مردم و روشن‌تر شدن آنان نسبت به جریان‌های سیاسی و کسانی که می‌خواهند انتخاب کنند را می‌توان وجه تمایز انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با گذشته دانست.
این فعال اصولگرا از مردم خواست به دور از احساسات و هیجانات در انتخابات شرکت کنند و در ادامه افزود: مردم باید فکر کنند که چه کسی را انتخاب می‌کنند و چرا به این نتیجه رسیده اند.
احزاب قوی نداریم
چمران گفت: انتخابات باید بر اساس مبانی فکری باشد و افراد برای داشتن گزینش درست فکر کنند نه اینکه براساس احساس و هیجان تصمیم بگیرند و بعد از انتخابات از کار خود دلسرد و پشیمان شوند.
این فعال اصولگرا درباره اهمیت نقش احزاب در جلوگیری از تصمیمات هیجانی و احساسی مردم در انتخابات گفت: احزاب هم در این موضوع می‌توانند موثر باشند و در ساختن افکار عمومی نقش دارند ولی ما متاسفانه احزاب قوی نداریم.
چمران به آسیب انتخاباتی شدن فعالیت احزاب اشاره کرد و افزود: حزب برای انتخابات به وجود نمی‌آید و باید بر اساس اساسنامه خود در طول سال فعالیت دائمی و حتی در ایام غیر انتخابات داشته باشد.
وی، نقش احزاب را در افزایش مشارکت و فراهم شدن شرایط برگزاری یک انتخابات سالم در کشور را مهم دانست و گفت: نباید احزاب به این شکل باشند که چند هفته یا چند ماه مانده به انتخابات، فعال شوند و به مردم برنامه دهند. احزاب قوی و ساختارمند بدین شکل عمل نمی‌کنند.
تبلیغات نباید عامل اصلی انتخاب مردم باشد
چمران، فرایندمحور و برنامه محور بودن انتخاب را ضروری دانست و گفت: اگر احزاب قوی نباشند، یک فرد یا جریان می‌تواند در ایام انتخابات با شگردهای تبلیغاتی موثر بدون شایستگی پیروز شود و این به سود کشور نیست.
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اهداف و برنامه‌های نامزدهای انتخابات باید به خوبی برای مردم تبیین شود و به وعده‌هایی که می‌دهند عمل شود و وعده‌ها قابل تحقق باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد فرد منتخب باید پس از نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر یا ریاست جمهوری رصد شود، تصریح کرد: اگر احزاب قوی باشند و مردم به برنامه‌های حزب رای دهند در این صورت حزب مسوولیت عملکرد فرد منتخب را می‌پذیرد.
چمران خاطرنشان کرد: طراحی برنامه برای دولت و وزارتخانه‌ها سابقه ای به قدمت انقلاب دارد. هنگامی که امام (ره) در فرانسه بودند تعدادی از استادان دانشگاه، برنامه ای را تدوین کردند و خدمت ایشان بردند. این برنامه در تدوین قانون اساسی مورد استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، مشارکت حداکثری و فعال مردم در انتخابات را رکن اساسی توصیف کرد و افزود: هدف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در درجه اول مشارکت فعال و هوشمندانه مردم به دور از هیجان و احساسات است تا بعد از انتخابات از انتخاب خود ابراز پشیمانی نکنند.
خواهان مشارکت حداکثری و هوشمندانه هستیم
چمران گفت: برخی این توهم را مطرح می‌کنند که اصولگرایان در پی مشارکت فعال نیستند تا رای بیاورند که این گونه نیست ما در پی مشارکت هر چه فعال‌تر، هوشمندانه و آگاهانه هستیم.
این فعال اصولگرا، توانمندی مدیریتی، جهادی، کارا و جوان بودن را از ویژگی‌های داوطلب خوب برای انتخابات عنوان کرد و گفت: باید به فکر بعد از انتخاب هم بود و لازم است گروهی از افراد متخصص هم نامزد انتخاباتی را همراهی کنند تا به او برنامه دهند و ضامن اجرای برنامه‌های نامزد بعد از انتخاب باشند و نقش اتاق فکر را برای او ایفا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد و از نتایج مطالعات و تحقیقات متخصصان امور مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شود.
چمران در ادامه خواستار رصد منتخبان مجلس شورای اسلامی، شوراها و ریاست جمهوری بعد از انتخابات شد و افزود: باید رییس جمهوری یا نماینده را بعد از انتخاب رصد کنیم تا از مسیر درست خارج نشود و برنامه‌های وعده داده شده را اجرایی کند.
وی تصریح کرد: وقتی کسی نماینده مجلس می‌شود سرمایه گذاران، وزارتخانه‌ها و افراد مختلف به او مراجعه می‌کنند و درخواست‌های مختلف دارند که اگر نماینده رصد نشود و به او کمک فکری داده نشود ممکن است از راه درست منحرف شود.
نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کسی که رییس جمهوری می‌شود قطعا در همه زمینه‌ها تخصص ندارد و نیازمند کمک فکری تخصصی در زمینه‌های مختلف است. باید برای دولت و منتخب بعدی برنامه ریزی شود تا وقتی زمام امور را به دست گرفت بتواند کارها را به بهترین شکل انجام دهد.
چمران با اشاره به زیان‌های برخی تصمیمات شتابزده اقتصادی، تصریح کرد: اجرای هر برنامه اقتصادی نیازمند پژوهش و بررسی طولانی مدت و کار کارشناسی است و نباید به شکل دفعی انجام شود.
وی، مشکل کنونی کشور را ناکارآمدی مدیریتی عنوان کرد و افزود: مدیران باورها و اعتقادات واقعی ندارند و شاهد به وجود آمدن برخی دوگانگی‌ها هستیم؛ دشمنان این دوگانگی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند و آنها را به عنوان نقاط ضعف تبدیل می‌کنند و آنرا در جامعه ترویج می‌کنند.
رییس پیشین دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هدف بیگانگان از ترویج اختلاف دولت و حاکمیت را افزایش قدرت چانه زنی برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیگانگان با دروغ و بهانه انتخابی نبودن بخشی از نهادها، خود را محق می‌داند و در همین راستا، خواست دولت را خواست ملت عنوان کند.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *