عدم اجازه برگزاری انتخابات سراسری به اتحادیه ها و اصناف/ افزایش ابتلای افراد زیر ۲۰ سال

عدم اجازه برگزاری انتخابات سراسری به اتحادیه ها و اصناف/ افزایش ابتلای افراد زیر ۲۰ سال

عدم اجازه برگزاری انتخابات سراسری به اتحادیه ها و اصناف/ افزایش ابتلای افراد زیر ۲۰ سال

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در تهران اجازه برگزاری انتخابات سراسری به اصناف و اتحادیه ها داده نخواهد شد، گفت: شلوغی بازار دراین روزها به دغدغه تبدیل شده که مقرر شد اتحادیه های صنفی و اصناف، تذکر به واحدهای تجاری  را در دستور کار خود قرار دهند

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان تهران، به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار می کند. با توجه به افزایش روند مراجعین سرپایی نیاز است نظارت افزایش پیدا کند و مصوبات ستاد ملی با جدیت اجرایی شود.

وی افزود: شلوغی بازار دراین روزها به دغدغه تبدیل شده که مقرر شد اتحادیه های صنفی و اصناف، تذکر به واحدهای تجاری  را در دستور کار خود قرار دهند و مراکز بهداشت و درمان نیز نظارت و راهنمایی های لازم را انجام دهند. یکی از مسائلی که باید جدی گرفته شود رهگیری و قرنطینه بیماران است و بر اساس پیشنهاد ارائه شده ما مقرر شده تا تمام آزمایشگاهها و  مطب های خصوصی نتایج تست های پی سی آر خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند.

پیشنهاد ستاد لغو پرواز از کشورهای اروپایی و نه فقط انگلیس است

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در کشور ردیابی شده که در استان خوزستان  زیاد است، اما در تهران و سایر استان ها  نیز در حال چرخش است، لذا پیشنهاد ما لغو پرواز از کشورهای اروپایی و نه فقط انگلیس است. میزان ابتلای افراد زیر ۲۰ سال از ۵درصد به ۹٫۱ دهم درصد در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که پیشنهاد لغو پروازهای اروپایی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: از سوی دیگر باید افزایش جریمه کسانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند دردستور کار قرار بگیرد. همه امکانات موردنیاز برای رهگیری و قرنطینه افراد در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است. لذا فردی که با علم و آگاهی از بیماری خود وارد جامعه می شود نیاز است که جرائم بیشتری برای وی در نظر گرفته شود.

استاندار تهران در خصوص برگزاری آزمون دکترا و همچنین برگزاری انتخابات اصناف و اتحادیه ها گفت: برای امسال برگزاری نمایشگاه نخواهیم داشت و هرگونه تجمعی که رعایت فاصله گذاری در آن انجام نشود متوقف خواهد شد. آنچه که در درون استان تهران، مقرر است انجام شود باید با رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اعلام وبررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم جدیت در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: هدف در این طرح این است که پس از شناسایی افراد مبتلا و همچنین افرادی که با فرد مبتلا ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ارتباط بودند، قرنطینه انجام شود. لذا باید افزایش جریمه ها برای افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند اعمال شود.

بندپی ادامه داد: ما نگران هستیم، چرا که بیماران سرپایی در طول نیمه دوم بهمن رو به افزایش بوده لذا پیش بینی می شود هنگامی که این افزایش رخ می دهد در مرحله بعدی تعداد بستری ها و بعد فوتی ها افزایش پیدا می کند.

استاندار تهران با بیان اینکه یکی از مراکز شلوغ این روزها بازار است و نگرانی ما در این حوزه  مربوط به درون مغازه ها و فضاهای سربسته است، اظهار کرد: افراد در این فضاها از ماسک استفاده نمی کنند و تجمع نیز وجود دارد؛ لذا باید تاکید کنیم که تاکنون همکاری اصناف وجود داشته و باید از این پس نیز ادامه پیدا کند تا بار دیگر شاهد اعمال محدودیت ها نباشیم. بی تردید هر جا که محل تجمع است باید مداخله کنیم و راهنمایی کنیم. در این راستا نیز تیم های نظارتی در بازار باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران در خصوص اعمال جریمه های منع تردد شبانه به اقدامات خوب ناجا اشاره کرد و افزود: ما استثناهای زیادی در خصوص تردد شبانه داریم . بر همین اساس نیروی انتظامی با مشکل مواجه است با کمک شهرداری ها تلاش کردیم در خصوص پایش ها از ابزارهای الکترونیک استفاده کنیم تا نیروی انتظامی بتواند اعمال قانون بهتری را داشته باشد. بر اساس آمار اعلام شده نیروی انتظامی هزار و ۸۸۰ ماشین از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح شب گذشته جریمه برایشان صادر شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص دستفروشان جلسات بسیاری داشتیم و مقرر شد در مناطق ۱ و ۴ و ۱۱ شهرداری محل های بازی را در نظر بگیرد. بی تردید اگر نسبت به بازار شب عید و دستفروشان رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم برای همه شهروندان ایجاد خطر خواهد شد .

لزوم برگزاری غیرمتمرکز آزمون ها

وی افزود: در مورد آزمون ها و انتخابات اتحادیه ها که فراخوان های سراسری زده شده که افراد از سراسر کشور بیایند بی تردید باید این انتخابات به زمان دیگری موکول شود یا به صورت مجازی برگزار شود، قطعا برای اصناف و اتحادیه ها انتخابات سراسری در تهران اجازه برگزاری داده نخواهد شد. در مورد برگزاری آزمون ها نیز باید آزمون ها به صورت غیر متمرکز باشد. اگر  قرار است به صورت متمرکز برگزار شود باید فضای برگزاری آزمون توسط روسای دانشگاههای علوم پزشکی بررسی و پس از تایید آنها آزمون برگزار شود.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *