دبیرکل حزب همت با حضور در دفتر خبرفوری، مواضع حزب متبوع‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

دبیرکل حزب همت با حضور در دفتر خبرفوری، مواضع حزب متبوع‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

دولت آینده با بحران بدهی صندوق‌های بازنشستگی روبروست / نامزد پیروز ۱۴۰۰، نه اصولگراست، نه اصلاح‌طلب / باید از کاندیدایی حمایت شود که معاون یا عضوی از خانواده‌اش درگیر پرونده فساد نباشند

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت،سید احمد نبوی دبیر کل حزب همت در گفتگو با خبر فوری به مرزبندی‌های سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: بدلیل عدم رضایت مردم از دو جناح غالب سیاسی، نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان شانسی برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو ندارند و کشور، نیاز به یک رئیس‌جمهور ملی، با حمایت همه آحاد ملت و تمام جناح‌های سیاسی دارد.

او با اشاره به کاهش محبوبیت دولت و نیز شانس پایین چهره‌های اصولگرا برای پیروزی در انتخابات گفت: از بین چهره‌های اصولگرا، آقای رییسی و آقای قالیباف به‌عنوان نامزدهای احتمالی نام برده می‌شوند ولی بعید است آقای رییسی بدلیل کنترل اوضاع قوه قضاییه که بسختی در حال پدیدار شدن است، نامزد شود و آقای قالیباف می‌داند که اگر نامزد شود و شکست بخورد، هم کرسی ریاست جمهوری را از دست خواهد داد و هم کرسی ریاست مجلس را ؛ و تبدیل به عارف دوم در مجلس خواهد شد .

نبوی به حمایت حزب همت از کاندیدای مستقل و مقتدر برای انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ما در حزب همت به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدی حمایت کنیم که هیچ‌یک از معاونان یا اعضای خانواده‌اش در سالهای خدمت او، سابقه فساد اقتصادی نداشته باشند و مردم نسبت به نام و چهره او حساسیت منفی نداشته باشند. براساس این سیاست، سال ۹۸ به چند گزینه رسیدیم.

ماجرای پیشنهاد کاندیداتوری به سردار سلیمانی

وی به دیدار اعضای حزب همت با سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی چند هفته پیش از شهادت درباره پیشنهاد ما برای کاندیداتوری، گفتند که کار من دفاع از امنیت کشور در بیابانهاست و من آنجا خدمت خواهم کرد و متخصص در امر خودم هستم و هرگز در حوزه سیاست وارد نمیشوم .

دبیرکل حزب همت افزود: پس از رد پیشنهاد کاندیداتوری سردار سلیمانی و شهادت ایشان در حال مذاکره با دو کاندیدای دیگر هستیم.

وی چهره‌هایی همچون سردار دهقان و محسن رضایی را چهره‌هایی ملی توصیف کرد و تاکید کرد که چنین افرادی با پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب می‌توانند با قاطعیت مشکلات داخلی را حل و فصل کرده و در عرصه دیپلماسی هم مذاکراتی موثر داشته باشند.

منابع مالی احزاب شفاف نیست

نبوی در بخش دیگری از این گفتگو، با انتقاد از عدم شفافیت مالی احزاب در کشور، از حمایت دولتهای مختلف از احزاب انتقاد کرد و آن را عامل وابستگی احزاب به دولت ها توصیف کرد.

او در این دیدار از رسانه‌ها خواست تا با جدیت هزینه‌ ها و سیاست‌های مالی احزاب را به چالش کشیده و برای شفافیت مالی گروه‌های سیاسی تلاش کنند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *