گزارش موارد دیگری از عوارض شدیدِ تزریق واکسن آسترازنکا در دانمارکخ

گزارش موارد دیگری از عوارض شدیدِ تزریق واکسن آسترازنکا در دانمارکخ

گزارش موارد دیگری از عوارض شدیدِ تزریق واکسن آسترازنکا در دانمارک

پس از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا در دانمارک دو مورد جدید از لخته‌شدن خون در دریافت کنندگان گزارش شده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، همچنین هر دو نفر واکسن آسترازنکا را کمتر از دو هفته پیش از شروع علائم دریافت کرده بودند.

دانمارک روز گذشته (شنبه) از دو مورد دیگر از لخته‌شدن خون و خونریزی مغزی در ارتباط با تزریق واکسن آسترازنکا خبر داد.

دو کارمند بیمارستانی در دانمارک پس از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا بر اثر لخته‌شدن خون دچار مشکل شدند و یکی از آنها جان خود را از دست داده است.

آژانس دارویی دانمارک این گزارش‌ها را جدی دانسته اما جزئیاتی ارائه نکرده است. این آژانس گفته است یکی از دریافت کنندگان واکسن کرونای آسترازنکا به دلیل لختگی خون فوت کرده و دچار علائم غیرعادی بوده است.

روزنامه دانمارکی “اکسترا بلادت” Ekstra Bladet گزارش این خبر را منتشر کرده است. طبق این گزارش کسی که فوت کرده یک زن ۳۰ ساله بوده است. یک زن ۶۰ ساله دیگر هم که پیش از این پس از دریافت واکسن کرونای آسترازنکا بر اثر لخته‌شدن خون فوت کرده بود، علائم “غیرمعمولی” داشته و سطح پلاکت (ترومبوسیت‌ها) در خون این داوطلب به شدت افت پیدا کرده بود.

در حالی که همچنان گزارش‌هایی مبنی بر عوارض شدید این واکسن در برخی از دریافت کنندگان منتشر می شود اما سازمان جهانی بهداشت و اداره دارویی اروپا اصرار به ایمن بودن واکسن آسترازنکا دارند.

بنابر گزارش دویچه وله، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان گفته است که روند تزریق واکسن آسترازنکا از روز جمعه در این کشور از سر گرفته شده اما در مورد احتمال عوارض جانبی آن به مردم تذکرهای لازم داده می‌شود.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *