۵ عضو شورای شهر پرند به زندان معرفی شدند/ دستگیری عضو متواری در رشت

۵ عضو شورای شهر پرند به زندان معرفی شدند/ دستگیری عضو متواری در رشت

۵ عضو شورای شهر پرند به زندان معرفی شدند/ دستگیری عضو متواری در رشت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم گفت: پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند که مرتکب فساد شده بودند دستگیر و در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم رباط‌کریم درخصوص اجرای احکام قطعی پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند و دستگیری آخرین فرد متواری این پرونده اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود این پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جدید پرند که برای آن‌ها به اتهام فساد مالی پرونده قضایی تشکیل شده بود و رسیدگی‌های لازم در این چند مدت انجام و نهایتا  در محاکم بدوی و تجدید نظر برای هر یک از این افراد، اقدام قضایی قطعی و لازم‌الاجرا صادر شد.

وی در ادامه گفت: یکی از این متهمان به ۱۸ ماه و چهار نفر دیگر به ۵ سال حبس، جریمه نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

دادستان رباط کریم اضافه کرد: بعد از این‌که احکام قطعی و لازم‌الاجرا در محاکم قضایی ثبت شد، برای آن‌ها احضاریه ارسال و اخطار لازم صادر شد که طبق قانون، ظرف مدت پنج روز خود را به دادستانی جهت اجرای حکم معرفی کنند ولی متاسفانه بعد از ابلاغ مراجعتی نداشتند و به همین جهت حکم جلب آن‌ها از طریق مراجع انتظامی صادر شد.

علیش‌پور  ادامه داد: نیروی انتظامی برای  دستگیری آن‌ها به نشانی‌های متهمان که در پرونده اعلام شده بود مراجعه کردند اما هر پنج نفر در نشانی‌های قید شده در پرونده حضور نداشته و در جایی دیگر مخفی و متواری شده بودند که به همین خاطر از طریق مراجع اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نسبت به شناسایی مخفیگاه آن‌ها اقدام شد و پس از کشف محل اختفای آن‌ها، با حکم جلب به دادستانی و نهایتاً  برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.

وی در خصوص دستگیری آخرین فرد متواری که به تازگی دستگیر شده است، تصریح کرد: آخرین فرد متهم این پرونده شخصی بود که در شهر رشت استان گیلان مخفی شده بود که با دادن نیابت قضایی به شهرستان رشت، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و پلیس اطلاعات و امنیت در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگیر و برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.

دادستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: هر پنج نفری که مرتکب فساد و پرونده آن‌ها تشکیل و تکمیل شده بود در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *