کاخ سفید: مذاکرات وین سازنده اما دشوار خواهد بود

کاخ سفید: مذاکرات وین سازنده اما دشوار خواهد بود

کاخ سفید: مذاکرات وین سازنده اما دشوار خواهد بود

سخنگوی کاخ سفید مذاکرات وین را سازنده اما دشوار توصیف کرد و گفت: انتظار داریم که این، یک روند طولانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران درباره روند مذاکرات ایران و ۱+۴ که این روزها در پایتخت اتریش در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: این، تنها  یک گام اولیه سازنده به شمار می آید. ما در مراحل ابتدایی قرار داریم. همان طور که می دانید، موضوعات اولیه ای که درباره آنها بحث خواهد شد، شامل اقداماتی است که می بایست برای پایبندی ایران به برجام و همچنین کاهش تحریم ها از سوی آمریکا انجام شود.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جن ساکی در پاسخ به سوالی درباره چارچوب زمانی این مذاکرات اظهار داشت: ما انتظار داریم که این رایزنی ها دشوار باشد. ما انتظار داریم که این، روندی طولانی باشد. و ما تنها در ابتدای این مسیر قرار داریم. بنابراین، نمی توانم یک چارچوب زمانی برای آن تعیین کنم.

وی ادامه داد: اما ما بر این باوریم که دیپلماسی راه درست برای رسیدگی به این چالش و با همکاری دوستان و شرکایمان است. این رویکرد درستی است و ما روی آن متمرکز هستیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد: این یک نشانه خوب و گام خوبی است که ما درگیر آن هستیم، حتی اگر این مکالمات در این مقطع زمانی به صورت مستقیم نباشد. تاکید می کنم که ما در آغاز این روند هستیم.

 دور اول گفت وگوهای حضوری میان ایران و ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک با هدف رفع موانع اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های ایران روز گذشته در وین برگزار شد که به گفته مقامات ایران و سایر طرف های توافق سازنده بوده است.

طبق توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *