علت عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات واکسن کرونا

علت عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات واکسن کرونا

علت عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات واکسن کرونا

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سعی کردیم زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کنیم و در این زمینه همراهی مناسبی در صدور معرفی نامه به شرکت ها داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، دکتر محمدرضا شانه ساز اظهار داشت:حدود ۳۸ معرفی نامه به شرکت های خصوصی برای واردات واکسن کرونا صادر شده و سفرای ایران در برخی کشورها، تذکر دادند که صدور این تعداد معرفی نامه برای شرکت های خصوصی به دلیل مراجعات مکرر این شرکت ها، قیمت واکسن کرونا در دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. 

وی افزود: تا امروز هیچ کدام از معرفی نامه ها و رایزنی های بخش خصوصی منجر به نتیجه و واردات واکسن نشده است اما با دستور وزیر بهداشت مقرر شد سرعت و پیگیری های جدی تری شود تا اگر این معرفی نامه ها تا زمان مشخصی به نتیجه نرسد، لغو شود که در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است. 

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ واکسن سازی در دنیا حتی فایزر اعلام کرده اند که ما با دولت ها کار می کنیم و تا حالا به هیچ عنوان واکسن به بخش خصوصی ارائه و فروخته نشده است و این مساله برای سایر واکسن سازهای دنیا هم مطرح است که دلیل عمده عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات نیز همین بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، شانه ساز گفت: امیدواریم که بخش خصوصی بتواند نسبت به واردات واکسن کرونا اقدام کند اما با سیاستی که در دنیا وجود دارد، این کار راحت و آسانی نیست.

وی گفت: علیرغم برخی وعده ها مبنی بر واردات واکسن کرونا تا اوایل خردادماه به کشور اما تا الان هیچ محموله واکسنی از سوی بخش خصوصی وارد کشور نشده است و امروز هم درخواست معرفی نامه جدیدی مطرح شده بود که با دستور وزیر بهداشت، این کار انجام شد و امیدواریم که بتوانیم کمک کرده و بتوانند واکسن کرونا را به کشور وارد کنند.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *