عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده‌ایم/ مطمئن نیستم در این دور، مذاکرات به پایان برسد

عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده‌ایم/ مطمئن نیستم در این دور، مذاکرات به پایان برسد

عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده‌ایم/ مطمئن نیستم در این دور، مذاکرات به پایان برسد

رییس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفت: شخصا مطمئن نیستم که در این دور از مذاکرات بتوانیم مسائل را جمع بندی کنیم‌.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت ، سید عباس عراقچی بعداظهر امروز (دوشنبه) با بیان این که تقریباً یک هفته است که دور پنجم مذاکرات وین در حال انجام است، گفت: مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و ما به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده‌ایم.

 وی ادامه داد: فکر می‌کنم پیشرفت‌های خوبی تاکنون داشته‌ایم، مسیر خوبی را طی کردیم و اکنون در نقطه‌ای هستیم که فقط به مسائلی که اختلافات بارزی در مورد آنها وجود دارد، پرداخته می شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه متن ها تهیه شده است و مقدار زیادی از متن ها آماده است و چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است، افزود: جلسات فشرده‌ای را در این دوره داشتیم، من امروز جلسه سه جانبه ای را با دو کشور چین و روسیه داشتم هماهنگی های بسیار خوبی بین ما و این  دو کشور وجود دارد و یک جلسه نیز با سه کشور اروپایی و به صورت چهار جانبه داشتیم، جلسات کارشناسی نیز به همین ترتیب برگزار شده است.

عراقچی تاکید کرد: به نظر من تاکنون مسیر خوبی طی شده است و اینکه آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم   مسائل را جمع بندی کنیم شخصاً مطمئن نیستم با این حال ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم ممکن است که لازم باشد بار دیگر هیئت ها برای انجام مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌ها مراجعه کنند، هنوز در این مورد تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و ظرف دو سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد.

وی بار دیگر تاکید کرد: شخصا مطمئن نیستم که در این دور، مذاکرات به پایان برسد.

عراقچی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قبل از مراجعه هیئت ها به پایتخت ها برای انجام مشورت، جلسه کمیسیون مشترک برجام  برگزار خواهد شد یا نه؟  گفت: بله معمول کار این است که ما با یک جلسه کمیسیون مشترک برجام کار را شروع می‌کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک برجام دور مذاکراتی که انجام شده است را جمع‌بندی می‌کنیم و خاتمه می دهیم.

وی افزود: مذاکرات و بحث‌های اصلی در جلسات دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه صورت می‌گیرد و در صورت لزوم در سطوح مختلف هیات ها با هم مذاکره می‌کنند و طبیعتا هر وقت که قرار باشد به این دور از مذاکرات خاتمه داده شود از طریق یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: هنوز زود است که ما قضاوت کنیم که در چه روزی و در چه مقطعی به این نقطه خواهیم رسید و تلاش بر این که هر چه زودتر به یک جمع‌بندی نهایی برسیم، از نظر ما روند ادامه دارد و باید دید که چه خواهد شد.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *