ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار دیابتی برای دریافت انسولین قلمی؛ تاکنون

ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار دیابتی برای دریافت انسولین قلمی؛ تاکنون

ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار دیابتی برای دریافت انسولین قلمی؛ تاکنون

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزرات بهداشت با اشاره به برنامه ثبت‌نام دیابتی‌ها در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر جهت ساماندهی توزیع انسولین قلمی، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت دکتر مهدی شادنوش، با اشاره به برنامه ثبت‌نام دیابتی‌ها در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر جهت ساماندهی توزیع انسولین قلمی، گفت: تمام بیماران دیابتی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند، حتما به مراکز تخصصی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده، مراجعه کرده و اطلاعات‌شان را در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت کنند؛ چراکه در ماه‌های آینده به مرور فقط به کسانی انسولین قلمی تعلق می‌گیرد که در سامانه ثبت اطلاعات شده باشند.

وی افزود: بنابراین هر دانشگاه علوم پزشکی یکسری مرکز تخصصی را اعلام کرده که دیابتی‌هایی که انسولین قلمی دریافت می‌کنند، جهت ثبت اطلاعاتشان به این مراکز مراجعه کنند.

شادنوش گفت: در عین حال اگر مرکزی در فهرست اعلامی وزارت بهداشت برای ثبت‌نام وجود دارد، اما از ثبت‌نام مبتلایان به دیابت در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، افراد حتما به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرشان شکایت کنند. به طوری که می‌توانند با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهر خود تماس گرفته و اعلام کنند که فلان مرکزی که وزارت بهداشت برای ثبت‌نام دیابتی‌ها جهت ساماندهی توزیع پن انسولین اعلام کرده، مراجعه کردیم و آن‌ها ثبت‌نامی انجام نداده‌اند.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است که فهرست مراکز تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت ثبت‌نام دیابتی‌هایی که انسولین قلمی دریافت می‌کنند، اعلام شده و برای مشاهده اسامی این مراکز اینجا  را کلیک کنید.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *