مجیدی: تا آخرین بازی فصل فهرست خروجی ندارم/ استقلال باید میزبان بازی با الهلال باشد

مجیدی: تا آخرین بازی فصل فهرست خروجی ندارم/ استقلال باید میزبان بازی با الهلال باشد

مجیدی: تا آخرین بازی فصل فهرست خروجی ندارم/ استقلال باید میزبان بازی با الهلال باشد

سرمربی استقلال می‌گوید تیمش تا روز آخر فصل هیچ فهرست خروجی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت اسپانسر باشگاه استقلال از زمان حضورش در این تیم گفت:‌ وقتی نیم‌فصل به استقلال آمدم، اسپانسر در نیم‌فصل اول و قبل از حضور من بیش از ۹۵ درصد تعهدات کل فصل خود را پرداخت کرده بود. یعنی حدودا ۷۵ میلیارد تومان و اگر این مبلغ را با ۱۰ میلیارد ایرانسل و ۱۲-۱۰ میلیارد آقای نامداری جمع کنیم، نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان به حساب باشگاه آمده اما دریافتی بازیکنان تیم میانگین بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده و وقتی آمدم با اعتراض بازیکنان روبه‌رو شدم که چرا یکی ۲۰ درصد و دیگری ۵۵ درصد گرفته است؟

او ادامه داد:‌ در حال حاضر باشگاه باید ۶٠ میلیارد تومان پرداخت کند تا فقط تیم امسال را تسویه کنیم و اسپانسر هم بیش از مبلغ قراردادش پرداختی داشته است (حدود ۹۰ میلیارد تومان) و این یعنی فاجعه! فاجعه‌ای که توسط مدیریت عوام فریب و دروغگوی قبلی اتفاق افتاده و تاوانش را باید هواداران و اعضای فعلی پرداخت کنند. طبق فهرستی که از باشگاه گرفتم، بازیکنان فقط ۲۵ میلیارد تومان از قرارداد خود را گرفته‌اند و درآمد امسال هم پیش‌خور شده و سوال مهم و به شدت نگران کننده این است که ۶۰ میلیارد تومان باقی‌مانده را چطور می‌خواهند پرداخت کنند؟!

مجیدی افزود: آن وقت در این شرایط خیلی از هواداران که از واقعیت‌ها مطلع نیستند، به فکر تقویت تیم سال بعد و جذب بازیکنان قدرتمند خارجی و داخلی برای رقابت با الهلال کهکشانی هستند. علاوه بر همه این مشکلات بدهی ۳۵ میلیارد تومانی استراماچونی هم وجود دارد که شنیدم به مهلت آخرش نزدیک هستیم و ممکن است به کسر ۶ امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال منتهی شود.

او درباره مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال گفت: این هم از شانس من است که هر وقت استقلال را گرفتم یا بی‌پول است یا دعوای مدیریتی دارد. اینجا برای اولین بار می‌گویم من سر موضوع قاسمی‌نژاد به خاطر باشگاه اعتراضی نکردم و سکوت کردم، حتی گفتم حالا که نشد، حداقل پولش را بابت قراردادها به بازیکنان فعلی پرداخت کنید اما این اتفاق هم نیفتاد . این در شرایطی بود که در همین نیم‌فصل رقیبان استقلال مثل سپاهان، کاپیتان تیم ملی (احسان حاج‌صفی) را خریدند، پرسپولیس هم از لیگ پرتغال و قطر بازیکن گرفت، اما ما مجبور بودیم با بودجه خیلی کم به بازار برویم. علاوه بر این شنیدیم که یک اپراتور در نیم‌فصل به تیم رقیب ۳۰ میلیارد تومان کمک کرده است.
 
 مجیدی خاطرنشان کرد: یادمان نرود استقلال در دو فصل گذشته با تفکرات فنی یک سرمربی بسته نشده و با وجود حضور بازیکنان خوب، تیم همگن و موزون نیست. مثلا ما در پست هافبک دفاعی چهار- پنج بازیکن عالی داریم که باید در هر بازی در نهایت دو نفر آن‌ها بازی کنند اما در پست وینگر به جز مهدی قایدی بازیکن سرعتی نداریم. یارگیری مناسب و اصولی در اول فصل نیمی از قهرمانی را می‌سازد . نقل و انتقالات و تیم بستن برای قهرمانی، این نیست که شبانه در هتل با بازیکن ۱۶۰ میلیون تومانی قرارداد ۲ میلیاردی ببندند و امروز باشگاه را وارد حاشیه و مشکلات کنند.
 
 سرمربی استقلال در ادامه تاکید کرد: استقلال تیم بزرگی است. بازیکن باید بداند که کجا می‌آید . امروز همه بازیکنانم می‌دانند که اخلاق، نظم و کیفیت مهم‌ترین اولویت من است. اگر منابع مالی تامین شود، تیم خوبی خواهیم بست و بازیکنانی جذب می‌شوند که بازی در استقلال برایشان افتخار باشد. من یاد گرفته‌ام با علاقه و مبارزه و با بهره‌گیری از علم پیشرفت کنم نه با استفاده از راه‌های غیرسالم. برای رسیدن به هدف باید سالم و جدی تلاش کرد.

او در ادامه درباره مشکلات تیمش گفت: به دو بازیکن خوب تیم وقتی می‌گویم برای تمدید به باشگاه بروید، می‌گویند ما تا الان هم به خاطر شما سر تمرین می‌آییم وگرنه یکی از ما ۱۵ درصد و دیگری ۲۵ درصد پول گرفته‌ایم! بنابراین تا زمانی‌ که قراردادهای امسال تسویه نشود آیا می‌توان انتظار تمدید داشت؟ وقتی می‌شنوم بازیکنان جوان از یکدیگر یا از مربیان یک میلیون تومان قرض می‌گیرند خجالت می‌کشم به چشمان آن‌ها نگاه کنم. بازیکنان من تا اینجا خیلی تلاش و مردانگی کرده‌اند.
 
 سرمربی استقلال گفت: این هم لطف هواداران به من است که توقعات هشت ساله را در سه ماه از من می‌خواهند. من همه اعتبارم را از استقلال و هواداران دارم و برای خوشحالی آن‌ها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنم. اگر هم الان مشکلات را می‌گویم فقط برای این است که همه بدانند چه خبر هست، وگرنه بیش‌تر وقت‌ها سکوت می کنم، چون دوست ندارم کسی از دست من ناراحت شود. مشکلات مدیریتی تا زمانی که به تیم لطمه نزند به من و بازیکنان ارتباطی ندارد اما وقتی اختلافات و دعواهای شخصی مدیریتی به روند مثبت تیم لطمه می‌زند، مجبورم واکنش نشان دهم. امروز در بخش‌هایی از باشگاه واقعا ضعیف هستیم.

او در خصوص اتفاقاتی که درباره پرونده‌های انضباطی باشگاه استقلال رخ داده است، گفت: وقتی بعد از داربی، آقای غلامپور و بازیکن من بدون نماینده حقوقی باشگاه به کمیته انضباطی می‌روند و کسی همراه آن‌ها نمی‌رود و برای دفاع از از این بچه‌ها کاری انجام نمی‌شود، می‌دانید یعنی چه؟ یعنی برای دفاع از حقوق باشگاه تنها هستید. وقتی کسی نیست از فدراسیون بپرسد چرا جلسه کمیته انضباطی بازی سپاهان با پرسپولیس را به بعد از داربی انداختید، چه کار باید کرد؟ آیا شما می‌دانید با داور داربی که همه تایید کردند پنالتی ما را نگرفت، چه برخوردی شد؟ یا داور بازی ما با صنعت‌نفت آبادان؟! یا وقتی بعد از بازی با پیکان برای اعتراض به تعویض‌های آن‌ها پول نداشتیم شکایت‌مان را در فدراسیون ثبت کنیم، به عنوان سرمربی چه کار باید کنم؟!

مجیدی ادامه داد: من عادت ندارم مدام اعتراض کنم اما باوجود آن که همه مدیران در حال تلاش هستند، امروز تیم ما حتی مشکل تامین تغذیه تمرینی دارد و اعضای تیم (آقای عبداللهی و فرزاد) از جیب شخصی‌شان این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. این در شرایطی است که قرارداد و دریافتی سرپرست تیم و یا فرزاد بعنوان مدیر اجرایی تیم با کلی سابقه خجالت‌آور است و این‌جا باید از آن‌ها عذرخواهی کنم که حتی نصف قبلی‌ها هم پاداش و پول نگرفته‌اند.  
 
 سرمربی استقلال درباره دستیار ایتالیایی‌اش گفت:‌ گابریل پین، یکی از بهترین مربیان اروپاست که چهار سال در تیم ملی ایتالیا تئوریسین و دستیار اول پراندلی بوده اما حالا که با معرفی کاناوارو و  به عنوان مشاور قرار است به تهران بیاید، چرا بعضی‌ها دنبال این هستند که مشکل‌تراشی کنند؟ برای حضور این مشاور که قرار است همکار من باشد و بر تیم‌های پایه هم نظارت و سیستم فنی آن‌ها را ساماندهی کند، به جای تشویق و حمایت، خودم باید دنبال بلیت و ویزا باشم و برای انجام مقدمات حضور این مربی به مدیران زنگ بزنم و جواب ندهند!

او تاکید کرد: به خدا وظیفه من پیگیری این مسائل نیست. کار من امور فنی تیم است و این‌جا از ۹ صبح تا ۹ شب کار می‌کنم و در مقابل بهترین تیم‌های آسیا بهترین نتایج رو گرفتیم یا در دربی مقابل کلی بازیکن باکیفیت پرسپولیس به جز گل حتی یک موقعیت ندادیم و با اشتباه داوری باختیم که همه دیدند. از نظر سبک بازی هم هواداران راضی هستند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: چیزی که من می‌بینم وضعیت اسفناک استقلال و دخالت‌های نابجاست. باشگاه حتی امکانات ابتدایی را ندارد. برای اصلاح این وضعیت نباید مدیران ضعیف گذشته را منصوب کنند و در امور اجرایی و روزمره باشگاه دخالت نکنند. امروز در باشگاه همه تلاش می‌کنند اما این استقلال بی‌نظم محصول سال‌ها بی‌انضباطی و بی‌کفایتی است. متاسفانه عده‌ای هم به جای کار کردن فقط پشت تریبون‌ها هستند و با پچ‌پچ کردن در فضای مجازی چوب لای چرخ تیم و مربی می‌گذارند. من حواسم به همه دشمنان و سرباز پیاده‌ها هست. عده ای با حضور من دست‌شان کوتاه شده و شروع به حاشیه‌سازی می‌کنند.

او افزود: من همیشه با هواداران صادق بوده‌ام و سعی می‌کنم قبل از اینکه مشکلات را به آن‌ها بگویم در درون خانواده و باشگاه حل کنم. صبر من حدی دارد و اگر مجبورم کنند با هوادار واضح‌تر حرف خواهم زد. من تا آخرین بازی فصل فهرست خروجی ندارم و برای جذب بازیکنان جدید هم تا زمانی که بازیکنان کنونی پول نگیرند و تمدید نکنند فهرستی نخواهم داد.
  مجیدی در پایان درباره میزبانی تیمش در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: درباره بازی با الهلال عربستان یک نکته را باید به مدیران باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال بدون تعارف گفت. استقلال باید میزبان این مسابقه باشد و کفایت فدراسیون سوریه که منجر به تغییر میزبانی شد را الگو قرار بدهیم تا هر طور شده این میزبانی را از دست ندهیم.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *