گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی + سوابق

گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی + سوابق

گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی + سوابق

گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی + سوابق

در میان گزینه‌های مطرح شده برای وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا بزرگی و شمس‌الدین نیک منش بیشترین سوابق اجرایی و علمی را در در حوزه کشاورزی داشته‌اند و به نظر می‌رسد برای انتخاب به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس از شانس بیشتری برخوردار باشند.

 جایگاه وزارت کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه پایدار اقتصادی در ساختار شهری و روستایی از جمله موضوعاتی است که همواره مورد بحث و احضار نظر کارشناسان بوده است. علی رغم اهمیت زیاد بخش کشاورزی و دامپروری در اقتصاد ایران، اما این وزارتخانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. کم توجهی به جایگاه وزارت کشاورزی را حتی در رسانه‌های کشور نیز شاهد هستیم.

بسیاری از مشکلات کشور که برخی از چشم وزارتخانه‌هایی مانند وزارت صمت و یا حتی وزارت نیرو می‌بینند ریشه در وزارت کشاورزی دارد. از جمله مشکلات تنظیم بازار یا کم آبی که ریشه در کشاورزی سنتی دارد.

از این رو وجود یک وزیر قوی و کارآمد در راس وزارت کشاورزی در ارتقا جایگاه و نقش این وزارتخانه و در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور، بسیار حائز اهمیت است. با توجه به پایان کار دولت حسن روحانی و در آستانه آغاز به کار دولت ابراهیم رییسی نام‌های گوناگونی برای وزارتخانه‌های مختلف به گوش می‌رسد.

در خصوص وزارت کشاورزی بر اساس شنیده‌ها سه گزینه احتمالی عبارتند از: بزرگی، سادات‌نژاد و نیک‌منش.

۱. سید جواد ساداتی نژاد

ساداتی‌نژاد نماینده دوره دهم و دوره کنونی مجلش شورای اسلامی است از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل است و هم اکنون ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شوری اسلامی را به عهده دارد.

۲. علیرضا بزرگی

علیرضا بزرگی مدیرعامل هلدینک تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) است. وی در حوزه تحت مسئولیت خود گام‌های موثری در حل برخی از چالش‌های جدی امنیت غذای کشور برداشته است. علیرضا بزرگی سال گذشته به عنوان یکی از مدیران برتر جهادی کشور در حوزه امنیت غذایی، برگزیده شد.

۳. شمس الدین نیک منش

شمس الدین نیک منش، دانش آموخته مهندسی کشاورزی است و تحصیلات تکمیلی خود را با دکترای مدیریت دولتی به پایان رسانده است. عمده مسئولیت‌های اجرایی نیک منش در بخش کشاورزی بوده است. از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به این موارد اشاره کرد: مسئول بازرسی اداره کل غله استان تهران، رئیس کمیته تدوین و استانداردسازی فرآیند‌ها و قرارداد‌های شرکت پشتیبانی دام کشور، رئیس بازرسی و دبیر اجرایی کمیسیون غله و تعزیرات حکومتی آرد و نان استان تهران، مشاور اجرایی و برنامه ریزی معاو ن وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران و مسئولیت و…

در میان گزینه‌های مطرح شده، علیرضا بزرگی و شمس الدین نیک منش بیشترین سوابق اجرایی و علمی را در در حوزه کشاورزی داشته‌اند و به نظر می‌رسد برای انتخاب به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس از شانس بیشتری برخوردار باشند.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *